ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مطالعه جدید: خوردن ۴۷۰ گرم میوه و سبزیجات به کاهش استرس کمک می‌کند

خوردن شش واحد میوه معادل ۴۷۰ گرم در روز می‌تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند. در مطالعه‌ای روی بیش از ۸۶۰۰ نفر بین ۲۵ تا ۹۱ سال نشان داد که مقدار میوه و ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

خوردن شش واحد میوه معادل ۴۷۰ گرم در روز می‌تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند. در مطالعه‌ای روی بیش از ۸۶۰۰ نفر بین ۲۵ تا ۹۱ سال نشان داد که مقدار میوه و سبزیجات مصرفی می‌تواند تاثیر زیادی روی سطح استرس هر شخص داشته باشد.

در این مطالعه کسانی که حدود ۴۷۰ گرم میوه و سبزیجات در روز استفاده می‌کردند نسبت به کسانی که کمتر از ۲۳۰ گرم مصرف می‌کردند تقریبا ۱۰ درصد استرس کمتری را تجربه کردند.

براساس تحقیقات قبلی، هر واحد میوه برای یک انسان بالغ حدود ۸۰ گرم است و در گزارش اخیر مشخص شد که برای جلوگیری از استرس باید روزانه شش واحد میوه مصرف شود. همچنان مکانیزمی که این دو را به هم مرتبط می‌کند مشخص نیست، اما می‌تواند به دریافت مواد مغذی بیشتر توسط بدن مربوط شود.

تیم تحقیقاتی این گزارش روی تاثیر رژیم غذایی بر سلامت روان تاکید می کند. مشکلات روانی سالانه در سراسر دنیا در حال افزایش است، به طوری که در جهان به طور میانگین از هر ۱۰ نفر، یک نفر از اختلالات روانی رنج می‌برد. استرس نیز در سطح نرمال کاملا عادی محسوب می‌شود، اما در طولانی مدت می‌تواند مشکلاتی جدی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، افسردگی و اضطراب ایجاد کند.

چنین مطالعه‌ای قبلا روی جوانان انجام شده بود که رابطه‌ بین مصرف میوه و سبزیجات با سطح استرس هر فرد نشان می‌داد، اما این اولین باری است که تحقیقی به این وسعت در گروه های سنی مختلف انجام می‌شود. جالب است که نتایج تحقیقات جدی، مطالعات قبلی را تایید می کند. این تیم در ادامه تاکید می‌کند که رژیم غذایی مناسب و مغذی می‌تواند به کاهش سطح استرس کمک کند. میوه‌ها و سبزیجات دارای مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند که می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و سلامت روان را بهبود بخشد. استرس اکسیداتیو از عوامل افزایش اضطراب و افسردگی در بدن شناخته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی