ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چالش ایمنی ۱.۱ میلیون دستگاه هوندا آکورد در پی نقص فنی خطرناک سیستم فرمان

هوندا آکورد یک خودرو خانوادگی در دست سدان‎های متوسط است که جزو پر فروش‌ترین خودروهای جهان است. دلایل زیادی برای پر فروش بودن هوندا آکورد وجود دارد که کیفیت و ایمنی از دلایل استقبال از ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

هوندا آکورد یک خودرو خانوادگی در دست سدان‎های متوسط است که جزو پر فروش‌ترین خودروهای جهان است. دلایل زیادی برای پر فروش بودن هوندا آکورد وجود دارد که کیفیت و ایمنی از دلایل استقبال از این خودرو است. با این حال اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) روز دوشنبه اعلام کرد که تحقیقات رسمی درباره ایمنی بیش از 1.1 میلیون خودروی هوندا آکورد Accord را به دلیل گزارش‌های متعدد از دست دادن ناگهانی کنترل فرمان، آغاز کرده است. 107 شکایت و دو حادثه منجر به جراحت در رابطه با این موضوع وجود دارد.

این اداره با بیان این که تحقیقات مذکور شامل تجزیه و تحلیل مهندسی درباره مدل‌های 2013 تا 2015 می‌شود، گفت: در شرایط عادی رانندگی و بدون اخطار یا ورودی از سوی راننده، ممکن است وسیله نقلیه از مسیر مورد نظر خود خارج شود.

شرکت خودروسازی هوندا نیز اعلام کرد که از این تحقیقات مطلع شده است و تمام نگرانی‌های مربوط به ایمنی را جدی می‌گیرد و از طریق روند تحقیق به همکاری با اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده ادامه خواهد داد.

سخنگوی هوندا اعلام کرده این خودروساز ژاپنی در تحقیقات با مقامات آمریکایی همکاری می‌کند و به بازبینی داخلی از اطلاعات موجود ادامه خواهد داد.

ایمنی هوندا آکورد

یکی از مصرف کنندگان در دونلون، در ایالت فلوریدا، به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که او با سرعت 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) رانندگی می کرد و فرمان را گرفته بود ولی نمی‌توانست وسیله نقلیه را کنترل کند.

وی گفت: «ماشین وارد جنگل شد و به چند درخت کوچک برخورد کرد. در این حادثه خودرو به طور کامل خسارت دید.»

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده در ماه اکتبر داد خواستی را دریافت کرد که خواستار تحقیق در مورد نقص در سیستم فرمان خودروهای هوندا آکورد 2013 شد.
به گفته اداره NHTSA، این دادخواست ادعا می‌کند وسایل نقلیه هوندا در حالی که از مسیر مورد نظر خود خارج می‌شوند راننده کنترل فرمان را به طور ناگهانی از دست می‌دهد.

تحقیقات مقدماتی نخستین گام در فرآیندی است که در صورت صلاحدید رگولاتورهای ایمنی برای رفع مشکل از سوی سازنده، ممکن است فراخوان خودروهای معیوب را به دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی