ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلاهبرداران با جعل هویت ایلان ماسک در ۶ ماه بیش از ۲ میلیون دلار رمزارز دزدیده‌اند

افرادی که خود را به جای مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس جا زده‌اند، در شش ماه گذشته بیش از ۲ میلیون دلار در قالب رمزارز از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند. آن‌ها معمولا با وعده بازدهی سرمایه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

افرادی که خود را به جای مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس جا زده‌اند، در شش ماه گذشته بیش از ۲ میلیون دلار در قالب رمزارز از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند. آن‌ها معمولا با وعده بازدهی سرمایه و چند برابر کردن رقمی که کاربران به آن‌ها واگذار می‌کنند، از افراد پول می‌گیرند.

به گزارش کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، کلاهبرداران سال‌هاست که با جعل هویت ایلان ماسک سعی دارند در قالب رمزارز از کاربران شبکه‌های اجتماعی پول بگیرند. آن‌ها معمولا از تصویری مانند تصویر صفحه مدیرعامل تسلا استفاده می‌کنند و نام کاربری خود را شبیه نام کاربری ایلان ماسک برمی‌گزینند.

این کلاهبرداران از کاربران می‌خواهند به آدرس کیف پول آن‌ها پول بفرستند تا در عوض درآمد بسیار بیشتری دریافت کنند. اگرچه این روش فعالیت ناقض قوانین توییتر است، ولی مدیران این شبکه اجتماعی نتوانسته‌اند جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرند و هنوز خیلی از این کلاهبرداران در توییتر فعالیت می‌کنند.

کمیسیون تجارت فدرال در گزارش مفصلی درباره رمزارزها به این رقم ۲ میلیون دلاری اشاره کرده است. کلاهبرداران در مجموع از ماه اکتبر بیش از ۸۰ میلیون دلار در قالب رمزارز از کاربران پول گرفته‌اند و این رقم هر سال بیش از ۱۰ برابر می‌شود. هر کاربر به طور میانگین حدود ۱۹۰۰ دلار در این کلاهبرداری‌ها ضرر می‌کند.

هکرها تابستان پارسال در حمله بزرگی موفق به کنترل حساب کاربری ماسک شدند و با روش مشابهی قصد داشتند از کاربران پول بگیرند. در آن حمله که به یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ توییتر مشهور است، حساب کاربری چهره‌های سرشناسی همچون باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس و حتی اپل در اختیار هکرها قرار گرفت. آن‌ها در نهایت توانستند چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار کلاهبرداری کنند اما توییتر بلافاصله دست به کار شد و با اعمال محدودیت‌هایی جلوی ضرر بیشتر کاربران را گرفت. در نهایت مشخص شد که مغز متفکر این حمله یک جوان ۱۷ ساله است و او مدتی پیش به سه سال زندان محکوم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی