ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از یک مرکز پردازش کوانتومی جدید رونمایی کرد

گوگل در جریان رویداد Google I/O از یک برنامه جاه‌طلبانه پرده برداشت که البته هنوز در اول آن قرار دارد. این غول جستجوی اینترنتی با یک مرکز پردازش کوانتومی جدید می‌خواهد در این بخش فعالیت‌هایش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۰

گوگل در جریان رویداد Google I/O از یک برنامه جاه‌طلبانه پرده برداشت که البته هنوز در اول آن قرار دارد. این غول جستجوی اینترنتی با یک مرکز پردازش کوانتومی جدید می‌خواهد در این بخش فعالیت‌هایش را گسترش دهد.

رقابت در دنیای پردازش کوانتومی هر روز شدیدتر می‌شود و گوگل می‌خواهد با مرکز جدیدش به پیشرفت‌هایش ادامه دهد و کامپیوترهای کوانتومی را به یک ابزار کاربردی‌تر تبدیل کند. این غول جستجوی اینترنتی با این مرکز جدید می‌تواند نقش بزرگتری در ساخت ماشین‌هایش داشته باشد.

گوگل می‌خواهد در این مرکز پردازش کوانتومی جدیدش، المان بنیادی پردازش داده یعنی کیوبیت را قابل اطمینان‌تر کند. کیوبیت‌ها به وسیله نیروهای خارجی به راحتی دچار مشکل می‌شوند، اما با فناوری تصحیح خطای مدنظر این کمپانی کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند بیشتر کار کنند و البته مفیدتر هم شوند.

پردازش کوانتومی امکان حل سریع‌تر مسائل پیچیده را فراهم می‌کند و می‌توان از قدرت آن در بخش‌های زیادی از توسعه مواد جدید تا داروهای تازه استفاده کرد. در همین راستا گوگل و شرکت‌های دیگر توجه زیادی به آن دارند و این غول جستجوی اینترنتی می‌خواهد با فناوری تصحیح خطا عملکردشان را افزایش دهد.

مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای در جریان Google I/O گفت امیدوار است روزی بتوانند یک کامپیوتر کوانتومی تصحیح خطا بسازند. این کمپانی هنوز در اول مسیر قرار دارد و باید مدت زمان تقریبا زیادی منتظر بمانیم تا به هدفش برسد.

گوگل در کنار معرفی این مرکز جدید، از نسل چهارم واحد پردازش تنسور (TPU) هم رونمایی کرد که تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی است. این تراشه که برای سرویس‌های یادگیری ماشینی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای توسعه‌دهندگان هم قابل استفاده خواهد بود. مشتریان سرویس گوگل کلود در ادامه سال جاری میلادی می‌توانند به نسل چهارم TPU دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی