ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدل‌های ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو با چیپ M1X و بدون لوگوی زیر نمایشگر از راه می‌رسند

اکثر گزارش‌ها از معرفی مدل‌های ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو در ماه‌های آینده خبر می‌دهند، اما جزئیات آن‌ها متفاوت است. حالا گزارشی جدید مدعی شده که کوپرتینویی‌ها برای این محصولاتشان از چیپ M1X استفاده می‌کنند و البته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

اکثر گزارش‌ها از معرفی مدل‌های ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو در ماه‌های آینده خبر می‌دهند، اما جزئیات آن‌ها متفاوت است. حالا گزارشی جدید مدعی شده که کوپرتینویی‌ها برای این محصولاتشان از چیپ M1X استفاده می‌کنند و البته لوگوی مک‌بوک پرو را هم از زیر نمایشگر حذف می‌کنند.

گزارشی جدید مدعی شده این اطلاعات را منبعی دریافت کرده که سابقه مناسبی در این زمینه دارد. به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد برای چیپ مورد استفاده در این محصولات بجای M2، از نام M1X استفاده کند. اگرچه در گذشته شایعات از این تراشه با نام‌های M1X و M2 یاد کرده‌اند، اما اطمینانی از اسم آن نداشتیم.

حالا گزارش اخیر این چیپ را با نام M1X معرفی کرده و برخی مشخصاتش را اعلام کرده:

«M1X نسخه بهبودیافته M1 است که شامل کانال‌های بیشتر تاندربولت، تعداد بیشتر هسته‌های CPU و GPU، پشتیبانی از چندین مانیتور خارجی و قدرت بالاتر می‌شود. مدل‌های ۲۰۲۱ مک‌بوک پرو از وبکم 1080p، درگاه کارت SD، سه پورت تاندربولت USB-C، نسخه ارتقایافته پورت مگ‌سیف و همچنین پورت HDMI بهره می‌برند.»

مک‌بوک پرو

چند روز پیش گزارشی از سوی بلومبرگ منتشر شد که حاوی اطلاعاتی درباره تراشه مورد استفاده در مک‌بوک پرو‌ ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی جدید بود. طبق این گزارش، چیپ جدید کوپرتینویی‌ها از ۱۰ هسته پردازشی و ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی بهره می‌برد و البته حداکثر از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. در این گزارش به پشتیبانی از پورت‌های تاندربولت بیشتر هم اشاره شده بود.

با وجود چنین مواردی، بلومبرگ اشاره مستقیمی به نام نسل جدید اپل سیلیکون نکرده بود، ما با توجه به تفاوت‌های تقریبا چشمگیر به نظر نمی‌رسد کوپرتینویی‌ها این تراشه را M1X بنامند.

منبع گزارش اخیر همچنین مدعی شده که اپل چیپ M2 را برای سال آینده میلادی درنظر دارد و از آن در مک‌بوک ایر جدید استفاده می‌کند. اینکه کوپرتینویی‌ها پردازنده قدرتمندتر مورد استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را M1X نامگذاری کنند و برای نسخه ضعیف‌ترش به سراغ اسم M2 بروند، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

اگرچه نمی‌توان بطور کامل به گزارش جدید اطمینان کرد، اما برخی پیش‌بینی‌هایش دور از واقعیت نیست و در گذشته هم برخی منابع به آن‌ها اشاره کرده بودند که برای مثال پورت HDMI در گزارش تحلیلگر مطرح، «مینگ-‌چی کو» وجود داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mhhosseini
    mhhosseini | ۲ خرداد ۱۴۰۰

    (قدرتمندتر مورد استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را M1X نامگذاری کنند و برای نسخه ضعیف‌ترش به سراغ اسم M2 بروند، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.) من با این قسمت مخالفم چون لاین آپ موبایل(آیپد و آیفون) همین طور است مثلا A12X از A13 قدرتمند تر بود پس کاملا منطقی هستش که توی مک بوک های پرو از چیب های ایکس و توی مک بوک ایر از این به بعد از چیپ های معمولی استفاده بشه

مطالب پیشنهادی