ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای مشخصات فنی دو مدل برقی آیونیک ۶ و ۷ را منتشر کرد

هیوندای در جریان معرفی آیونیک 5 برای بازار آمریکا، در یک اقدام غیرمنتظره مشخصات فنی دو مدل دیگر از این خانواده را منتشر کرد. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، در نامگذاری این دو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

هیوندای در جریان معرفی آیونیک 5 برای بازار آمریکا، در یک اقدام غیرمنتظره مشخصات فنی دو مدل دیگر از این خانواده را منتشر کرد. همانطور که از قبل نیز مشخص بود، در نامگذاری این دو مدل هم از اعداد استفاده شده و به ترتیب آیونیک 6 و آیونیک 7 نام خواهند داشت؛ این مدل‌ها به ترتیب در دسته سدان‌ها و خودروهای شاسی‌بلند جای می‌گیرند.

به گفته هیوندای سدان آیونیک 6 اواخر سال 2022 از راه رسیده و نقش پرچمدار ثانویه تولید انبوه را ایفا خواهد کرد. این خودرو در حقیقت جایگزین آیونیک اصلی محسوب شده و هیوندای قبلا پیش‌نمایشی از آن را در قالب کانسپت پرافسی (Prophecy) ارائه کرده است. طبق انتظار آیونیک 6 بر مبنای پلتفرم اختصاصی eGMP توسعه یافته و انرژی‌بخش آن پک باتری 73 کیلووات ساعتی خواهد بود. هیوندای می‌گوید این پک باتری، تا 300 مایل (483 کیلومتر) مسافت، دوام می‌آورد.

سدان برقی آیونیک 6 با دو پیشرانه متفاوت راهی بازار خواهد شد. در مدل پایه، این اتومبیل نیروی خود را از پیشرانه تک موتوره با 215 اسب بخار قدرت دریافت خواهد کرد. اما در مدل قوی‌تر، پیشرانه از نوع دو موتوره بوده و در مجموع قدرتی برابر با 308 اسب بخار دارد.

اما شاسی‌بلند یا به عبارت بهتر کراس‌اوور آیونیک 7 در اوایل سال 2024 رونمایی خواهد شد. این کراس‌اوور از نظر ابعاد مشابه با مدل پالیسید بوده و در دو نسخه شش و هفت نفره به فروش خواهد رسید.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، آیونیک 7 با سیستم تمام‌چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. پیشرانه دو موتوره این نسخه 307 اسب بخار قدرت داشته و از طریق پک باتری 100 کیلووات ساعتی تغذیه خواهد شد. این نسخه از آیونیک 7 با شارژ کامل خواهد توانست 300 مایل (483 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.

با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای پیکاپ و شاسی‌بلند در بازار ایالات متحده از یک سو و استقبال خوب مشتریان از سدان‌ها و هاچبک‌های الکتریکی از سوی دیگر، هیوندای امیدوار است آیونیک 7 به مدلی موفق تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    حیف...
    کی میشه همه وضعیتشون خوب بشه بتونن ماشینی که دوستش دارن سوارش بشن 😢

مطالب پیشنهادی