ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IDC: بازار جهانی موبایل در ۲۰۲۱ بیشترین رشد را در ۶ سال گذشته تجربه می‌کند

انتظار می‌رود امسال بازار جهانی موبایل بیشترین رشد خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی داشته باشد. احتمالا فروش گوشی‌ها به ۱.۳۸ میلیارد دستگاه برسد و رشد ۷.۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد. طبق ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

انتظار می‌رود امسال بازار جهانی موبایل بیشترین رشد خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی داشته باشد. احتمالا فروش گوشی‌ها به ۱.۳۸ میلیارد دستگاه برسد و رشد ۷.۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

طبق گزارش اخیر IDC، این تاثیرات مثبت احتمالا تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و با رشد ۳.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ روبه‌رو خواهد شد. فروش گوشی‌ها در این دوره زمانی ۱.۴۳ میلیارد تخمین زده می‌شود. علت این رشد، حرکت دنیا به سمت استفاده از تکنولوژی و دستگاه‌های 5G و همچنان تقاضای برای دستگاه‌های 4G میان‌رده است که در سال گذشته با توجه به همه‌گیری کووید-۱۹ دچار رکود شد.

طبق گفته‌های این گزارش، سال ۲۰۲۱ میلادی بیشترین نرخ رشد بازار را از سال ۲۰۱۵ میلادی تجربه می‌کند و این در حالی است که دنیا به سمت دستگاه‌های 5G تغییر مسیر می‌دهد. همچنین این تغییر، ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری را دچار تحول کرده است. رشد این خدمات به ۹.۷ درصد و ۳۷۶ دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. دستگاه‌های LTE با ورود 5G به دنیای موبایل با کاهش ۲۷ درصدی قیمت در سال ۲۰۲۱ روبه‌رو می‌شوند.

به گفته IDC، با رشد احتمالی ۱۳۰ درصدی فروش دستگاه‌های 5G در سال ۲۰۲۱، تقریبا تمام جهان غیر از چین شاهد رشد سه رقمی در فروش این دستگاه‌ها خواهند بود. انتظار می‌رود چین با سهم ۵۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ در بازار 5G پیشرو باشد و پس از آن، ایالات متحده آمریکا با سهم ۱۶ درصدی قرار بگیرد. از سایر بازارهای مطرح می‌توان به غرب اروپا و آسیا (غیر از چین و ژاپن) با سهم ۲۳.۱ درصدی اشاره کرد.

طبق گفته IDC: گوشی‌های هوشمند با محصولاتی مانند کامپیوتر‌های شخصی، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هوشمند خانگی رقابت می‌کنند، اما این موضوع مانع از بهبود وضعیت بازار موبایل‌ها نمی‌شود. به نظر می‌رسد که تولید دستگاه‌های 5G در حال افزایش و قیمت آن‌ها رو به کاهش است. انتظار می‌رود تا آخر سال جاری میلادی میانگین قیمت گوشی‌های 5G اندرویدی با کاهش ۱۲ درصدی به ۴۵۶ دلار و تا آخر ۲۰۲۲ به کمتر از ۴۰۰ دلار برسد تا کار برای آیفون‌های اپل سخت‌تر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی