ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل: لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های ما، عملکرد گیمینگ بهتری از تمام مک‌بوک‌های اپل دارند

اینتل بالاخره در کامپیوتکس ۲۰۲۱ به ادعاهای اپل درباره برتری تراشه M1 نسبت به پردازنده‌های خود پاسخ داد. این شرکت می‌گوید لپ‌تاپ‌هایی که از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند، از تمامی لپ‌تاپ‌های اپل تجربه گیمینگ بهتری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

اینتل بالاخره در کامپیوتکس ۲۰۲۱ به ادعاهای اپل درباره برتری تراشه M1 نسبت به پردازنده‌های خود پاسخ داد. این شرکت می‌گوید لپ‌تاپ‌هایی که از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند، از تمامی لپ‌تاپ‌های اپل تجربه گیمینگ بهتری ارائه می‌کنند.

اپل در زمان معرفی تراشه M1 مدعی شده بود که تراشه آن‌ها سریع‌ترین هسته CPU جهان را دارد. این ادعا همان زمان هم بسیار غلوآمیز به نظر می‌آمد، چون تراشه اپل فقط می‌تواند دارای بهینه‌ترین هسته پردازشی باشد. اپل برخلاف این ادعای اولیه بعدا در وب‌سایت خود این متن را اضافه کرد: «هسته پرتوان ما در بحث سیلیکون‌های توان پایین سریع‌ترین هسته CPU دنیاست.»

حالا اینتل هم با رویکردی شبیه رویکرد بازاریابی اپل مدعی شده که لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل نسبت به ۱۰۰ درصد لپ‌تاپ‌های مک اپل تجربه گیمینگ بهتری ارائه می‌کنند. با این حساب، به نظر می‌رسد که رابطه بین اپل و اینتل دیگر مثل گذشته نخواهد شد. اینتل همزمان با ادعای خود چندین بنچمارک هم منتشر کرده که مقایسه اجرای بازی‌ها روی بوت‌کمپ یا به‌صورت بومی روی لپ‌تاپ‌های اپل را با محصولات خود نشان می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل در تمامی بنچمارک‌ها لپ‌تاپ‌های اپل را شکست داده‌اند ولی این اتفاق احتمالا تا حدی متوجه گرافیک AMD مک‌بوک‌هاست که در حال حاضر در بهترین حالت به مدل RX 5600M محدود هستند. پس طبیعی است که در مقابل RTX 3060 در کامپیوترهای اینتل حرفی برای گفتن نداشته باشند.

ادعای جدید اینتل می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که اپل دیگر در مک‌بوک پرو از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل استفاده نخواهد کرد. برنامه کوپرتینویی‌ها این است که تا کمتر از دو سال آینده همه محصولات خود را به اپل سیلیکون مجهز کنند.

اینتل می‌گوید درصد بزرگی از تولیدکنندگان محتوا گیمر هستند و از آن‌جایی که لپ‌تاپ‌های اینتل از همه مک‌بوک‌ها عملکرد گیمینگ بهتری دارند، اکثر تولیدکنندگان محتوا باید محصولات این شرکت را بخرند. انتظار نمی‌رود که اپل به این زودی دوباره به اینتل حمله کند، اما ضروری بود که این تراشه‌ساز بزرگ پاسخ مناسبی به ادعای اپل دهد و شرایط رقابت را متعادل‌تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی