ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی وینگ
تکنولوژی

ال‌جی امروز تولید گوشی‌هایش را متوقف می‌کند

ال‌جی چندین هفته پیش بطور رسمی از خروج از بازار گوشی‌های هوشمند خبر داد، با این حال به مقداری زمان نیاز داشت تا فعالیت‌هایش را متوقف کند. حالا طبق گزارش‌ها از کره جنوبی، امروز آخرین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

ال‌جی چندین هفته پیش بطور رسمی از خروج از بازار گوشی‌های هوشمند خبر داد، با این حال به مقداری زمان نیاز داشت تا فعالیت‌هایش را متوقف کند. حالا طبق گزارش‌ها از کره جنوبی، امروز آخرین روزی خواهد بود که کره‌ای‌ها گوشی‌ها و تبلت‌هایشان را تولید می‌کنند.

اگرچه تولید این محصولات برای همیشه متوقف می‌شود، اما این کمپانی در آینده از دستگاه‌های کنونی‌اش پشتیبانی خواهد کرد و مشتریان نباید نگرانی چندانی از این بابت داشته باشند. گوشی‌های پریمیوم ال‌جی تا سه سال پشتیبانی نرم افزاری را تجربه خواهند کرد و برخی مدل‌های میان‌رده مانند سری Q هم اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند. حتی برخی دستگاه‌های گران‌قیمت، باید منتظر انتشار اندروید ۱۳ هم باشند.

در کنار پشتیبانی نرم افزاری، ال‌جی خدمات‌رسانی به محصولاتش را هم متوقف نمی‌کند. کاربران تا ۴ سال پس از تاریخ تولید، می‌توانند از خدمات این کمپانی کره‌ای بهره‌مند شوند.

اما با پایان تولید گوشی‌هایش ال‌جی، چه سرنوشتی در انتظار کارخانه‌ها خواهد بود؟ کارخانه اصلی سازنده گوشی‌های ال‌جی در ویتنام پس از توقف تولید گوشی‌ها، رو به ساخت لوازم خانگی می‌آورد. البته در این مدت هم ال‌جی چنین روندی را دنیال کرده و چنین گذری را شروع کرده است.

برخی کارگران خط تولید گوشی‌ها در بخش ساخت لوازم خانگی مشغول شده‌اند و شمار باقی مانده هم از اواخر ماه ژوئیه در این بخش دوباره شروع به کار می‌کنند، البته ظاهرا در کارخانه‌ای متفاوت.

ال‌جی با فروش ۶.۳ میلیارد دلاری در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ می‌خواهد به بزرگترین سازنده لوازم خانگی جهان تبدیل شود. کره‌ای‌ها توانستند در سه ماهه اول از بزرگترین رقیبشان یعنی «ویرپول» آمریکا پیشی بگیرند و اگر بتوانند جایگاهش را در سه ماهه دوم هم حفظ کنند، به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۱ همچنان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی خواهند بود.

چندین روز پیش اعلام شد ال‌جی برخی از گوشی‌هایش که وارد بازار نشده‌اند از جمله ولوت ۲ پرو و حتی گوشی رول‌شونده‌اش را با قیمت پایینی به کارمندانش فروخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی