ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دردسر استفاده از چرم کروکودیل در کابین رولزرویس فانتوم صادر شده به ایتالیا

بر اساس گزارش منتشر شده در برخی نشریات گمرک ایتالیا اخیرا یک دستگاه رولزرویس فانتوم را که در آن از پوشش چرم کروکودیل برای صندلی‌های عقب استفاده شده، توقیف کرده است. این اقدام در راستای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

بر اساس گزارش منتشر شده در برخی نشریات گمرک ایتالیا اخیرا یک دستگاه رولزرویس فانتوم را که در آن از پوشش چرم کروکودیل برای صندلی‌های عقب استفاده شده، توقیف کرده است. این اقدام در راستای مبارزه با شکار حیوانات در معرض انقراض و حفاظت از حقوق آنها صورت گرفته است.

آنطور که رولزرویس اعلام کرده، این کمپانی نقشی در شخصی‌سازی فانتوم مذکور نداشته و چرم کروکودیل بعدا و توسط یک شرکت یا شخص ثالث به صندلی‌ها افزوده شده است. همانطور که در تصاویر ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، کیفیت نهایی کار هم چندان جالب نبوده و به هیچ وجه با استانداردهای رولزرویس مطابقت ندارد.

به غیر از چرم کروکودیل، از چرم هرمس و چوب کوای هاوایی نیز در این رولزرویس فانتوم جنجالی استفاده شده که البته کاربرد هر دوی آنها مجاز است و مغایرتی با قوانین و مقررات ندارد. گفته می‌شود این سدان لوکس و اشرافی از روسیه وارد ایتالیا شده و در صورت عدم شناسایی، احتمالا از یکی از نمایشگاه‌های به اصطلاح لاکچری شهر رم سر در می‌آورد!

بد نیست اشاره کنیم کروکودیل جزو حیوانات در معرض خطر بوده و طبق قانون تجارت بین‌المللی CITES باید از آن محافظت شود. ذکر این نکته ضروری است که برخلاف باور عمومی امکان ساخت کالاهایی از جنس چرم کروکودیل و تمساح به صورت قانونی وجود دارد و اینگونه نیست که مشتریان اصلا نتوانند چنین محصولاتی را خریداری کنند.

برای اینکه شرکتی بتواند از چرم کروکودیل، تمساح یا هر حیوان دیگر استفاده کند، باید مجوزهای مربوط به CITES را دریافت کند. این مجوزها امکان فروش محصول نهایی در 160 کشور دنیا، از جمله ایتالیا را فراهم می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که چه بر سر این خودروی پر حرف و حدیث و یا مالک آن در دادگاه خواهد آمد، اما احتمال صدور جرایم سنگین و همچنین جداسازی و ضبط چرم کروکودویل از آن، بالا اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی