ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایندگی‌های شیائومی لوگوی جدید را جایگزین طرح قبلی می‌کنند

اوایل سال جاری بود که شیائومی از هویت بصری جدیدش که لوگویی با نماد چالاکی و سرزندگی بود، رونمایی کرد. اکنون غول فناوری چینی در فروشگاه‌های خود این لوگو جدید را جایگزین طرح قبلی می‌کند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اوایل سال جاری بود که شیائومی از هویت بصری جدیدش که لوگویی با نماد چالاکی و سرزندگی بود، رونمایی کرد. اکنون غول فناوری چینی در فروشگاه‌های خود این لوگو جدید را جایگزین طرح قبلی می‌کند.

«لو وایبینگ» مدیر شعبه چین شرکت و مدیرکل برند ردمی جایگزین شدن لوگو جدید در فروشگاه‌ها را تایید کرد. «لی جون» مدیرعامل شیائومی این لوگوی جدید را در تاریخ ۱۰ فروردین و همزمان با رویداد بهاری شرکت، معرفی کرده بود.

شیائومی گوشه‌های لوگوی جدید خود را درست شبیه به آیکون‌ اپلیکیشن‌ها به صورت گرد طراحی کرده است. بنابراین به جای نمونه قدیمی که درون طرح مربع شکل قرار گرفته بود، لوگوی جدید اکنون یک طراحی دایره‌ای دارد. شیائومی در ادامه عنوان می‌کند که برای طراحی این لوگو از فرمول ریاضی «ابربیضی» استفاده شده است.

شیائومی

رنگ لوگو جدید نسبت به نمونه قبل بدون تغییر باقی مانده و شیائومی نیز عنوان می‌کند که به استفاده از رنگ نارنجی به عنوان رنگ سازمانی خود ادامه خواهد داد. با این حال برای معرفی محصولات رده بالا از رنگ‌های سیاه و نقره‌ای در لوگوی خود استفاده خواهد کرد.

در نگاه اول احتمالا متوجه خواهید شد که لوگوی جدید شیائومی تغییر زیادی نسبت به قبل ندارد و در زمان معرفی، این موضوع مورد انتقاد و تمسخر بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته بود. اما فرآیند تغییر لوگو و برند از سوی بیشتر شرکت‌های بزرگ فناوری به همین صورت انجام می‌شود و شرکت‌هایی مانند سامسونگ، مایکروسافت و اپل در لوگوهای جدید خود تغییرات بسیار کمی ایجاد می‌کنند.

«کنیا هارا» استاد دانشگاه هنر موساشینو و رئیس مرکز طراحی نیپون (NDC) این لوگو را طراحی کرده است و پیش از این درباره لوگو عنوان کرده بود:

«لوگوی جدید صرفا یک بازطراحی ساده برای طرح برند شیائومی نیست و روحیه حقیقی این شرکت را در بر می‌گیرد. این طراحی اساسا بازتابی از مفهوم «زنده بودن» است.»

شیائومی

شیائومی چند ماه پیش پنج‌هزارمین فروشگاه Mi Home خود را در شهر شنیانگ چین افتتاح کرد و برای اولین بار از برندینگ جدید خود استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی