ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی Beelinguapp؛ یادگیری زبان به کمک داستان‌های سرگرم‌کننده

یادگیری زبان‌های جدید به لطف ابزارهای مختلف بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. دیگر نیازی به دیکشنری‌های سنگین برای پیدا کردن معنی لغات نیست و محتوای آنلاین توانسته دسترسی به کلاس‌های آموزشی را تا حدودی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

یادگیری زبان‌های جدید به لطف ابزارهای مختلف بسیار آسان‌تر از گذشته شده است. دیگر نیازی به دیکشنری‌های سنگین برای پیدا کردن معنی لغات نیست و محتوای آنلاین توانسته دسترسی به کلاس‌های آموزشی را تا حدودی کمرنگ کند. یکی دیگر از روش‌های آسان یادگیری زبان جدید، استفاده از اپلیکیشن‌ها است. Beelinguapp یکی از جالب‌ترین اپ‌ها در زمینه‌ آموزش زبان است که رویکرد متفاوتی نسبت به سایر رقبای خود در پیش گرفته است.

اپلیکیشن Beelinguapp سعی دارد با سرگرم کردن کاربران توسط داستان‌های جذاب خود، خستگی و یکنواختی یادگیری زبان جدید را از بین ببرد. توسعه‌دهنده روش مورد استفاده در محصول خود را متن موازی معرفی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد به صورت همزمان یک داستان را به زبان جدید و زبان مادری خود مشاهده کند. در همین حین اپ می‌تواند اقدام به خواندن متن همراه با کاربر نیز کند تا در تقویت مهارت‌های شنیداری نیز نقش داشته باشد. همچنین داستان‌های متنوع می‌توانند در افزایش توان درک مطلب و گسترش دایره واژگان مفید واقع شوند. 

کسانی که به شنیدن کتاب‌های صوتی عادت کرده‌اند، می‌توانند بیشترین بهره را از اپ Beelinguapp ببرند. گویندگان داستان‌ها با لهجه بومی می‌توانند تمرین مناسبی برای عادت دادن گوش باشند. داستان‌های موجود در برنامه سطوح مختلفی دارند که طیف فراگیران مبتدی تا پیشرفته را مورد پوشش قرار می‌دهد. اما محتوای داخل برنامه تنها محدود به داستان نمی‌شود و امکان دسترسی به مقاله‌های خبری یا راهنماهای سفر نیز وجود دارد. حتی داستان‌هایی با جملات ساده و تصویرسازی‌های جذاب برای آموزش زبان به کودکان هم در نظر گرفته شده است. 

اگر قصد یادگیری دو زبان به صورت همزمان را داشته باشید و تسلط ابتدایی به هر دو دارید، می‌توانید داستان‌های نوشته شده به هر کدام را با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال امکان خواندن داستانی به زبان اسپانیایی و انگلیسی یا آلمانی و فرانسوی به صورت همزمان وجود دارد. اگرچه چنین کاری ممکن است برای کاربران مبتدی چندان توصیه نشود، اما فراگیران در سطوح بالاتر می‌توانند به کمک این روش، یادگیری خود را در بیش از یک زبان ادامه دهند. رمان‌های بسیار مشهور و آثار هنرمندان بزرگ در داخل اپ وجود دارند که خواندن آن‌ها می‌تواند بسیار مفرح و جذاب باشد. 

در حال حاضر ۱۴ زبان توسط Beelinguapp پشتیبانی می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی اشاره کرد. البته اپلیکیشن مشکلات مخصوص به خود را دارد. برای مثال نمایش همزمان متن به دو زبان باعث می‌شود که نیاز به اسکرول صفحه به شدت افزایش پیدا کند. همچنین در بعضی مواقع صوت و متن ناهمگام می‌شوند. در ابتدای کار استفاده از برنامه رایگان است اما برای دسترسی به محتوای بیشتر نیاز به خریداری حق اشتراک وجود دارد. 

ترجمه به برخی از زبان‌ها مانند روسی از دقت کافی برخوردار نیست و در طی استفاده از برنامه اشتباهاتی به چشم میخورد. رابط کاربری اپ ممکن است برای برخی کاربران بسیار آهسته به نظر برسد. تنظیمات مرتبط با رابط کاربری نیز پیشرفتگی لازم را ندارند و شخصی‌سازی نمایشگر متن قابلیت مانور زیادی در اختیار فراگیران نمی‌گذارد. 

در نهایت باید گفت که Beelinguapp رویکرد جدید و جالبی نسبت به یادگیری زبان اتخاذ کرده است و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. در هر صورت قیمت بالای حق اشتراک ماهانه برای کاربران داخل کشور معضل جدی است و اگر دسترسی به نسخه‌های غیررسمی وجود داشته باشد، تنها جایگزین ممکن به نظر می‌رسد. 

Beelinguapp

Beelinguapp

سازنده: Beelinguapp UG قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۵۵ / ۱۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی