ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از پهپاد حرفه‌ای ۹۰۰۰ دلاری ایرپیک S1 رونمایی کرد [تماشا کنید]

سونی از پهپاد حرفه‌ای «ایرپیک S1» مجهز به دوربین‌‌ها‌یی با قابلیت تصویربرداری با کیفیت، مقاوم در برابر وزش باد، قدرت تشخیص جلوگیری از برخورد با مانع، سرعت پرواز خوب با قیمت ۹۰۰۰ دلار رونمایی کرد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

سونی از پهپاد حرفه‌ای «ایرپیک S1» مجهز به دوربین‌‌ها‌یی با قابلیت تصویربرداری با کیفیت، مقاوم در برابر وزش باد، قدرت تشخیص جلوگیری از برخورد با مانع، سرعت پرواز خوب با قیمت ۹۰۰۰ دلار رونمایی کرد.

پهپاد ایرپیک اس وان (Airpeak S1) با وزن ۲.۵۳  کیلوگرمی (به همراه دوربین) که برای اولین بار در CES 2021 نمایش داده شده بود از دوربین‌های بدون آینه سونی از جمله A7S Mark III، FX3 و Alpha 1 با قابلیت فیلمبرداری 8K بهره می‌برد و مجهز به گیمبال Gremsy T3 است که به صورت انحصاری برای پهپاد‌های ایرپیک طراحی شده است و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. هنگام استفاده از دوربین، پهپاد حدود ۱۲ دقیقه پرواز خواهد کرد و همچنین لازم به ذکر است که دوربین پهپاد به باتری‌های مخصوص خودش نیاز دارد.

سونی علاوه بر معرفی مشخصات این محصول، ویدیویی از انواع تصاویری که می‌توان با هواپیمای بدون سرنشین جدید گرفت، منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایرپیک S1 سونی، پایداری و مقاومت آن در برابر باد است. طبق گفته سونی، این پهپاد می‌تواند هنگام وزش بادی به سرعت ۲۰ متر بر ثانیه ثابت بماند و پنج مجموعه دوربین استریو آن باعث جلوگیری از برخورد پهپاد به موانع می‌شود. سونی حتی برای انجام برخی آزمایش‌های این پهپاد از آژانس فضایی ژاپن کمک گرفته است.

پهپاد ایرپیک سرعت بسیار خوبی نیز دارد و در ۳.۵ ثانیه تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند اوج بگیرد. با این حال سونی در گزارش خود به سرعت یا شتاب پهپاد هنگام پرواز اشاره‌ای نکرده است.

ایرپیک S1 فقط با کنترلر موجود کنترل خواهد شد اما سونی اپلیکیشنی به نام Airpeak Flight دارد که استفاده از آن کار را ساده می‌کند. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط برای سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS در دسترس است و امکان کنترل دوربین و گیمبال را فراهم می‌کند. حالت کنترل دیگری علاوه بر شیوه معمول برای ایرپیک در نظر گرفته شده که یک نفر کنترل پرواز و دیگری کنترل دوربین‌ها را به عهده دارد. همچنین محدوده پشتیبانی کنترلر هنوز در حال آزمایش است.

سونی انتظار دارد پهپاد ایرپیک S1 خود را در پاییز سال جاری به بازار عرضه کند. قیمت آن ۹۰۰۰ دلار خواهد بود که شامل دوربین‌ها یا گیمبال نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی