ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتاق‌های گفتگوی صوتی و قابلیت استریم پادکست بالاخره به فیسبوک اضافه شدند

فیسبوک بالاخره قابلیت اتاق‌های صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرد. به دنبال موفقیت کلاب‌هاوس، پلتفرم‌های مختلفی به دنبال افزودن اتاق‌های گفتگوی صوتی بودند و حالا فیسبوک هم این امکان را در کنار قابلیت استریم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

فیسبوک بالاخره قابلیت اتاق‌های صوتی را به پلتفرم خود اضافه کرد. به دنبال موفقیت کلاب‌هاوس، پلتفرم‌های مختلفی به دنبال افزودن اتاق‌های گفتگوی صوتی بودند و حالا فیسبوک هم این امکان را در کنار قابلیت استریم پادکست برای کاربران خود عرضه کرده است.

در فیسبوک هم درست مثل کلاب‌هاوس هر کاربر می‌تواند اتاق صوتی ساخته و به مخاطبان خود اجازه صحبت دهد. این ویژگی ظاهرا اهمیت بسیار زیادی برای فیسبوک داشته چون این قابلیت حالا در بالای News Feed و حتی بالاتر از استوری‌ها دیده می‌شود. قابلیت اتاق‌های صوتی فیسبوک با در نظر گرفتن محتواسازان طراحی شده و امکاناتی مثل خریدن ستاره را فراهم می‌کند تا اینفلوئنسرها بتوانند از این اتاق‌ها درآمدزایی داشته باشند.

گفتنی است که فیسبوک در ابتدا قابلیت ساخت اتاق را فقط در اختیار چهره‌های سرشناس آمریکا قرار می‌دهد. ولی همه کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند به این اتاق‌ها ملحق شده و به گفتگوها گوش کنند یا در صورتی میزبان اجازه دهد با بقیه گفتگو کنند.

اتاق‌های صوتی در گروه‌های فیسبوک هم ظاهر می‌شود. مدیران گروه می‌توانند قابلیت‌های استریم صوتی را فعال کنند و در آن‌جا حتی به کسانی که اکانت تایید شده ندارند یا چهره سرشناس نیستند، اجازه صحبت دهند. فیسبوک می‌گوید این ویژگی هم ابتدا برای شماری از گروه‌های منتخب فعال می‌شود، اما در ادامه در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد.

این غول دنیای شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اتاق‌های گفتگو، قابلیت استریم پادکست را هم به پلتفرم خود اضافه کرده است. این اپلیکیشن در جدیدترین به‌روزرسانی خود به کاربران اجازه می‌دهد تا در حین گشت و گذار در فیسبوک، پادکست گوش کنند. در حال حاضر فقط شمار محدودی از پادکست‌ها در فیسبوک در دسترس‌ هستند اما این تعداد قرار است در طول هفته‌های آتی بیشتر شود.

فیسبوک با قابلیت اتاق‌های گفتگوی صوتی به جدیدترین پلتفرمی تبدیل می‌شود که با الهام از ایده کلاب‌هاوس به سمت قالب صوتی پیش می‌رود. پیش‌تر، تلگرام، توییتر و اسپاتیفای هم قابلیت‌های مشابهی را در این زمینه معرفی کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی