ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیش‌های استارلینک با رسیدن به دمای ۵۰ درجه به‌طور خودکار خاموش می‌شوند

یکی از کاربران سرویس بتای اینترنت استارلینک در آریزونای آمریکا می‌گوید زمانی که دمای دیش او به حدود ۵۰ درجه رسیده، دستگاه به‌طور خودکار خاموش شده و بیش از هفت ساعت از دسترس او خارج ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

یکی از کاربران سرویس بتای اینترنت استارلینک در آریزونای آمریکا می‌گوید زمانی که دمای دیش او به حدود ۵۰ درجه رسیده، دستگاه به‌طور خودکار خاموش شده و بیش از هفت ساعت از دسترس او خارج بوده است.

به گزارش وب‌سایت «آرس تکنیکا»، دیش‌های سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ظاهرا با رسیدن به دمای ۵۰ درجه سلسیوس به‌صورت خودکار خاموش می‌شوند. کاربری به نام «مارتین» که اولین بار متوجه این اتفاق شده، پیام خطای سرویس استارلینک را در ردیت به اشتراک گذاشته است. در این پیام گفته شده که دمای دیش از حد عادی فراتر رفته و دستگاه پس از خنک شدن دوباره در دسترس قرار می‌گیرد.

مارتین در تماس با پشتیبانی استارلینک در می‌یابد که دیش استارلینک در دمای ۵۰ درجه خاموش می‌شود و وقتی دما تا ۴۰ درجه پایین بیاید، دوباره روشن می‌شود. در ادامه او تلاش می‌کند تا با کمک آب دیش خود را خنک کند. این ترفند به‌صورت موقت جواب می‌دهد اما دستگاه دوباره خاموش می‌شود.

مارتین می‌گوید: «مشکل موقتا حل شد، ولی وقتی پاشیدن آن را قطع کردم، دیش دوباره داغ شد و پس از چند دقیقه از دسترس خارج شد. داغ شدن بیش از حد دیش از حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح شروع شد و تا ساعت ۷ عصر ادامه داشت. در حال حاضر می‌خواهم به ابزار فروشی بروم تا برای دیشم یک سایه‌بان بسازم. نمی‌دانم این کار تاثیری روی کیفیت و سرعت اتصال اینترنتم خواهد داشت یا نه.»

اسپیس ایکس اعلام کرده بود که دیش‌های این شرکت در بازه دمایی منفی ۳۰ تا مثبت ۵۰ درجه کار می‌کنند. مارتین احتمال می‌دهد که علاوه بر بالای دیش که زیر نور خورشید داغ شده، پشت دیش هم بر اثر گرمای بازگشتی از زمین این دمای بالا را به وجود آورده است. در نتیجه، او حالا در فکر این است که به نحوی دیش را از سطح زمین بالا بیاورد تا بتواند دمای دستگاه را بهتر کنترل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    این که خیلی بعد هست، ۵۰ درجه برا دیشی که باید زیر نور خورشید باشه عدد پایینی هست

  • Reza12022
    Reza12022 | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    اون 50 درجه باید 70 درجه میبود

  • Reza12022
    Reza12022 | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    برای دیشه یه کول نصب کن راحت تره

مطالب پیشنهادی