ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام به روز شد؛ تماس تصویری گروهی، پس زمینه متحرک و حذف نویز صدا

تلگرام در آخرین به روز رسانی خود، قابلیت‌های جدیدی همچون امکان تماس تصویری گروهی، اشتراک گذاری صفحه نمایش، حذف نویز صوتی، پس زمینه متحرک و قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پیشتر گفته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۴

تلگرام در آخرین به روز رسانی خود، قابلیت‌های جدیدی همچون امکان تماس تصویری گروهی، اشتراک گذاری صفحه نمایش، حذف نویز صوتی، پس زمینه متحرک و قابلیت‌های دیگری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پیشتر گفته شده بود که تلگرام در حال آزمایش قابلیت کاربردی تماس تصویری گروهی است و حالا در آخرین بروزرسانی این وعده محقق شده است. کاربران برای استفاده از این قابلیت کافی است در چت‌های صوتی روی آیکن دوربین ضربه بزنند و وارد مکالمه تصویری گروهی شوند. البته باید در نظر داشت که در حال حاضر امکان تماس تصویری تنها برای ۳۰ نفر اولی که وارد تماس تصویری می‌شوند، فعال شده است ولی تلگرام قصد دارد به زودی این محدودیت را بردارد. این قابلیت برای برگزاری جلسه‌های آنلاین کاربرد خوبی دارد.

علاوه بر امکان تماس تصویری گروهی، کاربران می‌توانند نمایشگر خود را در حین استفاده از این قابلیت با سایرین به اشتراک بگذارند. از دیگر قابلیت‌های اضافه شده در نسخه جدید، امکان حذف نویز در چت صوتی است از طریق قابلیتی به نام «Noise Suppression» است که صداهای اضافی را در چت‌های صوتی حذف می‌کند و تجربه کاربری دلپذیری را برای کاربران فراهم می‌‌کند.

براساس اعلام تلگرام، کاربران می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند، تبلت و حتی در نسخه دسکتاپ از قابلیت‌های جدید استفاده کنند. نحوه نمایش افراد شرکت کننده در مکالمه مشابه اسکایپ در بلوک‌های مجزا است که جلوه بصری خوبی را فراهم می‌کند.

تماس‌های صوتی در نسخه دسکتاپ تلگرام در پنجره‌ای‌ مجزا باز می‌شود. در نتیجه کاربران می‌توانند همزمان با صحبت کردن، در صورت نیاز تایپ کنند.

قابلیت‌های جدید تلگرام به همین جا ختم نمی‌شود و علاوه بر تماس تصویری گروهی، در بروزرسانی خود امکان استفاده از تصاویر پس زمینه زنده و انیمیشنی را فراهم کرده است. گفتنی است کاربران می‌توانند این انیمشین‌ها را خودشان ایجاد کنند.

از دیگر تغییرات مهم این بروزرسانی می‌توان به اختصاص دکمه Menu برای ربات‌ها اشاره کرد که کار کردن با ربات‌های تلگرامی را ساده‌تر می‌کند. بی‌شک این تغییرات می‌تواند برای کاربران خوشایند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itookan
    itookan | ۵ تیر ۱۴۰۰

    درد و بلاش بخوره تو سر واتساپ

مطالب پیشنهادی