ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فلسطین برای رهایی از وابستگی‌های اقتصادی روی رمزارز ملی خود کار می‌کند

فلسطین در تلاش است تا با توسعه رمزارز اختصاصی خود بتواند به استقلال و آزادی اقتصادی دست پیدا کند. هرچند برخی کارشناسان مالی هنوز نسبت به این تصمیم تردید دارند. اداره پول فلسطین برای دستیابی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

فلسطین در تلاش است تا با توسعه رمزارز اختصاصی خود بتواند به استقلال و آزادی اقتصادی دست پیدا کند. هرچند برخی کارشناسان مالی هنوز نسبت به این تصمیم تردید دارند.

اداره پول فلسطین برای دستیابی به سطح بالاتری از استقلال مالی و به عنوان استراتژی متفاوتی برای رسیدن به این هدف،‌ قصد دارد با توجه بیشتری روی رمزارز ملی این کشور کار کند. تلاش فلسطین باعث می‌شود تا در کنار کشورهای دیگری مانند ونزوئلا، جزایر مارشال، باهاما، چین و السالوادور که به قدرت فناوری بلاکچین برای بهبود کارایی زیرساخت‌های مالی خود و البته کسب کمی قدرت اقتصادی علاقه‌مند هستند، قرار بگیرد.

فلسطین

اگر چه ۱۳۸ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل رسمیت این کشور را قبول دارند اما ایالات متحده و رژیم اشغالگر قدس به عنوان مهم‌ترین رقبای سیاسی وجود آن را به رسمیت نمی‌شناسند و اسرائیل در حال حاضر روی این کشور کنترل نظامی و حتی مالی دارد.

دولت خودگران فلسطین واحد پول مستقل ندارد و در معاملات خود از واحد‌های پول شکل رژیم اشغالگر قدس، دینار اردن و دلار آمریکا استفاده می‌کند. بانک‌های رژیم اشغالگر قدس معاملات مالی دولت خودگردان فلسطین را کنترل می‌کنند که بر اساس گزارش بلومبرگ، این امر مانع انجام معاملات مالی بین فلسطینی‌ها می‌شود و می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل تلاش فلسطین برای ایجاد ارز مستقل باشد.

فلسطینی‌ها ممکن است نسبت به این قضیه خوش‌بین باشند، اما بسیاری از کارشناسان امید زیادی به تلاش‌های این کشور ندارند. «رجا خالدی» مدیر موسسه تحقیقات سیاست اقتصادی این کشور یکی از منتقدانی است که به اعتقاد او ایجاد رمزارز فلسطین عملا غیرممکن خواهد بود. «باری توپف» مشاور ارشد سابق رئیس بانک رژیم اشغالگر قدس نیز اعلام می‌کند که این ارز قرار نیست جایگزین شکل، دینار یا دلار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۵ تیر ۱۴۰۰

    امیدوارم برای حمایت از این ارز دیجیتال ، ارز کشور ما خرج این موضوع نشه و مشکلات مالی کشور بیشتر از این نشه

  • molavy
    molavy | ۴ تیر ۱۴۰۰

    طفلی ها
    چی بگه آدم
    دنیای بدی هستش

مطالب پیشنهادی