ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه قضا
تکنولوژی

رئیس قوه قضاییه از فعال شدن ۴۳ سامانه‌ هوشمند در دستگاه قضا خبر داد

آیین بهره‌برداری از دستاورد‌های جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی دستگاه قضایی برگزار شد و در این رویداد رییس قوه قضاییه از فعالسازی ۴۳ سامانه‌ هوشمند در دستگاه قضایی کشور خبر داد. «سید ابراهیم رئیسی» ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۶

آیین بهره‌برداری از دستاورد‌های جدید فناوری اطلاعات و طرح‌های عمرانی دستگاه قضایی برگزار شد و در این رویداد رییس قوه قضاییه از فعالسازی ۴۳ سامانه‌ هوشمند در دستگاه قضایی کشور خبر داد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور منتخب دولت آینده در این رویداد، ضمن اشاره به فعالسازی این ۴۳ سامانه اعلام کرد که تا آخر سال سامانه‌های دیگری نیز فعال می‌شود تا مجموعه این‌ها بتواند به رضایتمندی مردم و ارتباطات صحیح واحد‌های مختلف به هم کمک کند.

رئیس دستگاه قضا مهم‌ترین اثر تحول فناورانه در قوه قضاییه را تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت دانست و گفت: «در نتیجه افتتاح و عملیاتی شدن پروژه های فناورانه در دستگاه قضایی، به میزان چهار میلیون مراجعه به دادگستری‌ها کاسته شده و این امر علاوه بر تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت، سبب حفظ کرامت آن ها نیز می‌گردد و این امر از محوری‌ترین اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند است.»

دستگاه قضا

رئیسی در ادامه صحبت‌های خود افزایش تعامل الکترونیکی میان قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی را از نتایج و اهداف حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند توصیف کرد. او در این باره گفت:

«این موضوع تعامل الکترونیک میان دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها حتما در جهت اجرای سریع احکام می‌تواند کمک کند و دسترسی قضات را به وضعیت افراد می‌تواند تسهیل کند و این هم در جهت رضایت مردم است. پیشگیری از وقوع جرم که از اهداف مهم این دوره است و از مواردی است که در قانون اساسی نسبت به وظایف قوه قضاییه تأکید شده است، در پرتوی گسترش کار فناوری می‌تواند موثر باشد.»

رئیس قوه قضاییه در مورد برگزاری دادگاه‌های بر خط که در دوران کرونا کلید خورده نیز اظهار نظر کرد و گفت: «استفاده از هوش قضایی برای دادرسی‌های سریع بسیار توانسته است موثر باشد. الان این دادگاه‌های بر خط که در سراسر کشور فعال شده، آثار بسیار خوبی داشته، مردم راحت شدند و دسترسی آن‌ها راحت شده و این دادرسی‌های بر خط و فعالی که در سراسر کشور و دادرسی‌های الکترونیک که صورت می‌گیرد، این هم در جهت تسهیل کار بسیار می‌تواند موثر باشد.»

به عقیده رئیسی این شفاف‌سازی‌ها می‌تواند از وقوع فساد و روابط ناسالم پیشگیری کند. او در ادامه با اشاره به حذف دو میلیون از مراجعات به دستگاه‌های مختلف برای گرفتن استعلامات عنوان کرد: «این موضوع از برکات کاری است که انجام شده و جای تقدیر از همکاران عزیز دارد. لازم است که مردم نسبت به دستگاه‌ها نظر دهند و نسبت به رفتار قاضی و کارمند اظهار نظر کنند.»

رئیس قوه قضاییه در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که این خدمات در دستگاه قضا رضایت 70 درصدی مراجعان را به همراه داشته است: «سه میلیون از جامعه آماری نظر دادند و قریب به ۷۰ درصد اعلام رضایت کردند. این از کار‌های بسیار ارزشمند است. اینکه ما بخواهیم نظر دهیم که چه کار کردیم به نظر من اهمیت آن زیاد نیست و اهمیت آن است که خود مردم و کسانی که به دادگستری‌ها مراجعه می‌کنند بگویند که قاضی، کارمند و نیرویی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرد آیا واقعا کار را درست انجام داد یا کار را با بروکراسی اداری و پیچیدگی‌هایی که موجب نارضایتی‌هایی شد دنبال کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ تیر ۱۴۰۰

    هیچ کس استفاده نکنه
    اگر استفاده نکنیم خودشون جمع میکنند سامانه ها رو

    • Reza Asadi
      Reza Asadi | ۵ تیر ۱۴۰۰

      سامانه ها اومدن مارها رو راحت کنند و اگه ایرادی دارند رفع شه

    • realtime
      realtime | ۵ تیر ۱۴۰۰

      این سامانه ها کار کاغذی رو الکترونیکی میکنن. قضیش فرق داره با بستن پیام رسان ها وایه "حمایت" از داخلی. نظر سنجی هم داره از رفتار اعضای دادگاه. کسی مخالف چیز خوب نیست اینو تو کلت فرو کن.

مطالب پیشنهادی