ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ آیپد پرو M1 می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شود؟

از زمانی که اپل آیپد پرو ۲۰۲۱ را با چیپ M1 معرفی کرد، این سوال مطرح شد که آیا بالاخره با یک جایگزین درست و درمان لپ‌تاپی روبرو شده‌ایم که اپل سال‌هاست سنگ آن را به سینه می‌زند؟ در ویدیو این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهم.

تماشای ویدیو از یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو از آپارات دیجیاتو:

آیپد پرو M1 به خصوص نسخه ۱۲.۹ اینچی آن روی کاغذ یک پکیج کامل به نظر می‌رسد. سخت‌افزاری قدرتمند که اپل آن را روی محصولاتی مانند مک‌بوک پرو و آیمک قرار داده، نمایشگری با تکنولوژی Mini LED که رنگ‌ها را بی‌نظیر نشان می‌دهد و پشتیبانی از تاچ و قلم که آن را به یکی از بهترین دیوایس‌ها برای طراح‌ها تبدیل می‌کند. متاسفانه تمامی این خوبی‌ها به دست سیستم‌عامل نادیده گرفته می‌شوند.

iPadOS 14 سسیتم‌عاملی پخته نیست و حتی با نمایشی که از iPadOS 15 هم دیدیم به نظر نمی‌رسد که اپل تلاشی برای بهبود مدیریت پنجره‌ها در گران‌ترین تبلت خود کرده باشد. در رابطه با ضعف‌های سیستم‌عامل iPadOS 14 در بررسی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بسیار گفته‌ام اما هر بار که به شعار اپل که آیپد را جایگزین یک لپ‌تاپ می‌داند بر می‌خورم، با خودم می‌گویم چه کسی می‌تواند از این دیوایس گران‌قیمت استفاده کند و کاری را انجام دهد؟

پاسخ این سوال طراح‌ها هستند. هر طراحی به کمک آیپد پرو و اپل پنسل می‌تواند محتوایی خلق کند که شاید با دیوایس‌های تخصصی مانند واکام نتواند. کیفیت نمایشگر، برنامه‌های اختصاصی و اپل پنسلی که یکی از بهترین قلم‌های توسعه‌داده شده برای طراحی است، پکیج آیپد پرو را به یک گزینه وسوسه‌انگیزی برای این قشر از کاربر تبدیل کرده است.

شما جای دیگری نمی‌توانید نمایشگری با این دقت و پشتیابنی از فضای رنگی DCI-P3 پیدا کنید که هم بتوان با آن فیلم تماشا کرد، هم محتوا خلق کرد و هم در آخر روز بازی‌های سنگین را اجرا کرد. حتی اگر بخواهید می‌توانید به کمک دو دوربین پشتی یا دوربین سلفی بهترین عکس‌ها را ثبت کنید یا مکالمات تصویری باکیفیتی را داشته باشید، اما نمی‌توانید از همین تبلت برای مدیریت حرفه‌ای شبکه خود بهره ببرید یا به کمک برنامه‌های حرفه‌ای مانند فاینال کات پرو، ویدیوهای خود را تدوین کنید.

برای این کارها شما نیاز به یک لپ‌تاپ دارید. با نگاهی به سبد محصولات اپل، متوجه می‌شود که مک‌بوک ایر در یک گوشه خودنمایی می‌کند چرا که همین سخت‌افزار را دارد و با نمایشگری نه به این کفیت اما بسیار عالی، هر کاری که بخواهید را انجام می‌دهد. تازه همین مک‌بوک ایر می‌تواند تمامی برنامه‌های درست و درمانی که نیاز دارید را بدون تاخیر اجرا کند.

در نتیجه اگر ۴۰ میلیون تومان بیکار دارید و بین آیپد پرو M1 و مک‌بوک یا هر لپ‌تاپ دیگری مانده‌اید، از خود این سوال را بپرسید که آیا من یک طراحی هستم که از کارم درآمد زیادی کسب می‌کنم؟ اگر پاسختان مثبت است، آیپد پرو M1 برای شماست. اگر پاسختان منفی است، یک مک‌بوک ایر و یک آیفون SE گزینه‌های جذاب‌تری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RSDTyler
    RSDTyler | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

    اگه ایپد دسترسی به terminal و امکان نصب xcode رو داشت قطعا ایپد رو انتخاب میکردم. در واقع اگه میشد macos رو روی ایپد نصب کرد بی‌رقیب میشد

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.