ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل: با توسعه اپ‌های اندرویدی برای دستگاه‌های غیر موبایل، کارمزد کمتری بپردازید

گوگل ظاهرا دست به آغاز برنامه‌ای جهانی به نام Play Media Experience زده که طبق آن اگر توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را برای دامنه گسترده‌ای از محصولات از جمله تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند بسازند، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

گوگل ظاهرا دست به آغاز برنامه‌ای جهانی به نام Play Media Experience زده که طبق آن اگر توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را برای دامنه گسترده‌ای از محصولات از جمله تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند بسازند، کارمزد گوگل از درآمد آن‌ها به ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گوگل در ارائه اپلیکیشن‌ها برای محصولات غیرموبایل مشکل دارد. این شرکت حالا با برنامه تشویقی جدید خود سعی دارد توسعه‌دهندگان بیشتری را برای توسعه اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف ترغیب کند. با این برنامه، اگر توسعه‌دهنده‌ای می‌خواهد درآمد بیشتری داشته باشد، باید از همه پلتفرم‌ها پشتیبانی کند.

بر این اساس، توسعه‌دهنده‌ای که اپلیکیشن پخش ویدیو می‌سازد باید برنامه خود را برای اندروید تی‌وی، گوگل تی‌وی و گوگل کست هماهنگ کند. توسعه‌دهنده‌ای که اپلیکیشن پخش صدا تولید می‌کند باید آن را سازگار با Wear OS، اندروید Auto، اندروید تی‌وی و گوگل کست کند. از سوی دیگر، یک اپلیکیشن مطالعه کتاب باید برای تبلت‌ها، گوشی‌های تاشو و پلتفرم‌های حوزه سرگرمی بهینه باشد.

البته توسعه‌دهندگان برای استفاده از این برنامه باید حداقل ۱۰۰ هزار نصب فعال ماهانه داشته و امتیاز بالایی در پلی استور دریافت کرده باشند. پس توسعه‌دهندگانی که به‌تازگی دست به توسعه اپلیکیشن زده‌اند، نمی‌توانند به‌راحتی از این تخفیف برخوردار شوند. با این حال، باید ببینیم عملکرد این برنامه‌ها در عمل چگونه خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، گوگل حتی در پشتیبانی پلتفرمی از اپلیکیشن‌های خودش هم دچار ناسازگاری است، بنابراین شاید بهتر باشد انتظار زیادی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث نداشته باشیم. مایکروسافت هم سال‌ها پیش سعی کرده بود از طریق یک برنامه تشویقی کاربران را به توسعه اپلیکیشن‌های ویندوز فون ترغیب کند ولی در این کار ناموفق بود.

البته تفاوت گوگل و مایکروسافت در این است که برای گسترش دامنه پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید احتمالا به زحمت کمتری نیاز است و این پلتفرم در حال حاضر برنامه‌های بیشتری دارد. اگر این برنامه موفق باشد، تمام پلتفرم‌ها به اپلیکیشن‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند و در مجموع تجربه کاربری ارتقا می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی