ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: اینترنت استارلینک حدود یک ماه دیگر به عرضه جهانی می‌رسد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در پنلی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ خبر مهمی را درباره زمان‌بندی عرضه جهانی اینترنت استارلینک اعلام کرد. او وعده داد که اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای این شرکت تا حدود یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۴

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در پنلی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ خبر مهمی را درباره زمان‌بندی عرضه جهانی اینترنت استارلینک اعلام کرد. او وعده داد که اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای این شرکت تا حدود یک ماه دیگر در اختیار نقاط مختلف جهان قرار بگیرد.

ماسک در بخشی از سخنان خود در MWC 2021 گفت: «در ماه اوت باید ارتباطات جهانی را در همه جا به جز قطب‌ها برقرار کرده باشیم. می‌توانید استارلینک را به‌عنوان سرویسی برای پوشش کمبودهای 5G و اینترنت فیبر نوری در نظر بگیرید. در طول ۱۲ ماه به ۵۰۰ هزار کاربر می‌رسیم و شبکه با سرعت زیادی در حال رشد است. ما همچنان به عرضه ترمینال‌های کاربری ادامه خواهیم داد.»

مدیرعامل اسپیس ایکس همچنین گفت که ماهواره‌های استارلینک حدودا در فاصله ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دارند، در حالی که ماهواره‌های ژئوسنکرون یا زمین‌آهنگ در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتر فعالیت می‌کنند. ایلان ماسک امشب مهمان برنامه ویژه کنگره جهانی موبایل شده بود تا توضیحاتی را درباره سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه کند.

خبری که امشب از سوی او اعلام شد اهمیت زیادی دارد چون قرار است دسترسی به اینترنت را برای بسیاری از نقاط دور افتاده دنیا فراهم کند. افزون بر این، وعده ایلان ماسک پنجره زمانی انتهای مرداد را برای عرضه جهانی اینترنت استارلینک معرفی می‌کند که بسیار نزدیک‌تر از گفته‌های قبلی مسئولان اسپیس ایکس است.

هفته گذشته «گوئین شاتول»، مدیر ارشد اسپیس ایکس در یک کنفرانس فناوری گفته بود که این شرکت تاکنون ۱۸۰۰ ماهواره را در مدار مستقر کرده و انتظار دارد که پوشش جهانی پایدار برای سرویس اینترنت استارلینک در ماه سپتامبر میسر شود. او تاکید کرده بود که اسپیس ایکس برای عرضه اینترنت در کشورهای مختلف باید مجوزهای لازم را دریافت کند و همکاری‌های متناسب را با رگولاتوری‌ها انجام دهد.

ایلان ماسک همچنین گفت انتظار دارد که رقم سرمایه‌گذاری در استارلینک پیش از رسیدن به جریان مناسبی از سودآوری به ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد. او افزود این رقم احتمالا در تمام طول عمر پروژه استارلینک تا ۲۰ الی ۳۰ میلیارد دلار بالا خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی