ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از دوربین پوشیدنی؛ راهکار اپل برای جلوگیری از افشای اطلاعات حساس

اپل از برخی تیم‌های کاری خود خواسته تا برای جلوگیری از افشای اسرار محرمانه و تجاری شرکت، در حین کار از دوربین مخصوصی شبیه به دوربین پلیس استفاده کرده و در محل کار حاضر شوند. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اپل از برخی تیم‌های کاری خود خواسته تا برای جلوگیری از افشای اسرار محرمانه و تجاری شرکت، در حین کار از دوربین مخصوصی شبیه به دوربین پلیس استفاده کرده و در محل کار حاضر شوند.

استفاده از دوربین‌های مخصوص از نوع «آکسون بادی ۲» این امکان را فراهم می‌کند تا اپل مکانیزم نظارتی دقیقی بر فعالیت برخی تیم‌های کاری حساس داشته باشد و تا جایی که امکان دارد از نشت اطلاعات به بیرون شرکت جلوگیری کند.

همان‌طور که گفته شد، همه کارمندان اپل قرار نیست از این دوربین‌های مخصوص در محل کار خود استفاده کنند و تنها کارمندان برخی بخش‌ها که فعالیت آنها محرمانه است، از آن استفاده می‌‌کنند.

برخی منابع آگاه می‌گویند طی چند هفته گذشته استفاده از چنین پوششی در برخی واحدهای اپل آغاز شده است تا اطمینان حاصل شود که اسرار تجاری شرکت به بیرون درز پیدا نمی‌‌کند.

معمولا اپل تا حد امکان از افشای اطلاعات قبل از معرفی محصولات جلوگیری می‌کند، اما این اتفاق می‌افتد و برخی مشخصات محصولات بعضا زودتر از موعد رونمایی فاش می‌شود. ظاهرا این روال خوشایند کوپرتینویی‌ها نیست و در جستجوی راهکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات هستند و استفاده از جلیقه پلیس را به عنوان یکی از راهکارها تنها برای برخی از واحدهای حساس خود در پیش گرفته‌اند. اپل به کارمندان این واحدها، هشدار جدی داده تا مراقب باشند اسرار تجاری شرکت در اختیار سایرین قرار نگیرد.

این نخستین باری نیست که کوپرتینویی‌ها به این موضوع توجه نشان می‌دهند. در سال ۲۰۱۸ نیز بلومبرگ در گزارشی گفته بود که این کمپانی برای کارمندان خود یادداشتی محرمانه ارسال کرده و به آنها در مورد حفظ محرمانگی اسرار تجاری شرکت هشدار داده است. با توجه به اینکه نامه محرمانه اپل به کارمندان در آن مقطع زمانی نیز لو رفت و به صورت عمومی منتشر شد، نگرانی اپل در مورد درز اطلاعات به بیرون شدت پیدا کرد.

باید دید آیا رویکرد جدید اپل می‌تواند کارساز باشد یا کوپرتینویی‌ها باید فکر دیگری را پیش بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی