ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طرح مجلس برای فضای مجازی
تکنولوژی

سخنگوی دولت: طرح مجلس برای فضای مجازی در دولت آینده بررسی شود

سخنگوی دولت درباره طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مجلس که انتقادات گسترده‌ای را از سوی فعالان حوزه فناوری به همراه داشته، پیشنهاد کرد که بررسی آن به دولت ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سخنگوی دولت درباره طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مجلس که انتقادات گسترده‌ای را از سوی فعالان حوزه فناوری به همراه داشته، پیشنهاد کرد که بررسی آن به دولت سیزدهم موکول شود.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت دوازدهم امروز هشتم تیر ماه با اشاره به مباحث مرتبط با طرح‌هایی که به دنبال ایجاد محدودیت در فضای اینترنت هستند گفت: «طبق اخبار غیررسمی گفته می‌شود که این طرح از دستور کار مجلس خارج شده، اما به هر حال حکمرانی سایبری مسئله مهم و موضوع روز بسیاری از کشور‌های جهان است.»

ربیعی در ادامه افزود که سیاست‌گذاری در این زمینه‌ها کاری بسیار پیچیده و چند وجهی است و باید همراه با مطالعات عمیق باشد و طرح‌هایی از این دست ابعاد مختلفی دارند که متأسفانه برخی فقط یا از جنبه امنیتی و یا جنبه خاص فرهنگی آن را در نظر می‌گیرند.

طرح مجلس برای فضای مجازی

سخنگوی دولت در ادامه به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «امروز فضای مجازی فقط محدود به حوزه اطلاع‌رسانی نیست، بلکه فضای مجازی تبدیل به بستری برای ایجاد مشاغل، سرمایه گذاری‌های جدید، رشد اقتصادی از مسیر ارائه رشد خدمات، تجارت الکترونیک و آموزش آنلاین و بسیاری از موارد دیگر شده است.»

به گفته ربیعی هر نوع تصمیم‌گیری در این حوزه نیازمند توجه به همه جوانب و گرفتن تأیید از سوی کارشناسان، خبرگان و جامعه خواهد بود. ربیعی در همین رابطه افزود: «باید توجه داشت که فضای مجازی امروز بخشی از حقوق مردم است. در این طرح اختیارات رییس‌جمهور و هیئت وزیران محدود شده و اختیارات گسترده‌ای به نهاد‌هایی نوظهور داده شده و تناسب مسئولیت با اختیارات لحاظ نگردیده است.»

ربیعی با توجه به این موضوع در ادامه گفت: «لذا با توجه به تأثیر این تصمیمات و از آنجا که رییس جمهور منتخب در این خصوص دیدگاه‌هایی دارند و در ایام انتخاباتی مطرح کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود این طرح پس از استقرار دولت جدید و با هماهنگی با دولت جدید بررسی و تصویب شود.»

لازم به ذکر است که طرح جنجالی پیشنهادی توسط نمایندگان مجلس، تا امروز با مخالفت بسیاری از افراد سرشناس حوزه فناوری روبرو بوده است. در همین رابطه روز گذشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که ورود مجلس به قانون‌گذاری اتفاق خوب و مثبتی است اما این موضوع نباید باعث افزایش محدودیت‌ها و انسداد در فضای مجازی کشور شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۹ تیر ۱۴۰۰

    اینجور جا ها می‌خوان از کشور های پیشرفته الگو برداری کنند . ولی وقتی بحث fatfو اسراییل میشه ، اون ها رو قبول ندارن

مطالب پیشنهادی