ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار ایران
تکنولوژی

بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد

در حالی که پیش از این اعلام شده بود تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» امروز در صحن علنی مجلس بررسی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲

در حالی که پیش از این اعلام شده بود تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» امروز در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد این طرح از دستور کار مجلس خارج شده و بررسی آن به هفته‌های آتی و بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.

«مجتبی یوسفی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده پیشنهاد و اصرار طراحان طرح ساماندهی فضای مجازی این است که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی این طرح مورد بررسی قرار گیرد به این معنا که در کمیسیون درباره آن تصمیم گرفته شود.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در موارد اضطراری مجلس می‌تواند بررسی و تصویب برخی طرح‌ها را به کمیسیون تخصصی تفویض کند.

با این حال ظاهرا حواشی بسیاری که این طرح تا کنون ایجاد کرده و نگرانی عموم مردم در تصویب چنین طرحی و محدودیت‌هایی که ایجاد خواهد کرد، موجب شده برخی نمایندگان در خصوص بررسی و تصویب آن تردید داشته باشند.

طرح «صیانت از حقوق کاربران و سامان دهی پیام رسان های اجتماعی» با امضاء ۳۶ نفر از نمایندگان مجلس طرح شده که برخی از آن‌ها روسای کمیسیون‌ها، افراد صاحب‌نظر و شناخته شده و اعضای هیئت رئیسه مجلس هستند و این دومین باری است که طی هفته جاری اعلام می‌شود این طرح از دستور کار مجلس خارج شده است.

همچنین روز گذشته سخنگوی دولت با توجه به انتقادات گسترده‌ای که فعالان حوزه فناوری نسبت به این طرح داشته‌اند، پیشنهاد کرد که بررسی آن به دولت سیزدهم موکول شود. با توجه به این که تعطیلات تابستانی مجلس دو هفته بوده و جلسه بعدی 27 تیرماه برگزار می‌شود به نظر می‌رسد بررسی طرح مذکور به دولت بعدی موکول شود.

یکی دیگر از حواشی این طرح، عنوان و مواد مطرح شده در آن است. در حالی که ابتدای هفته طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس این طرح را منسوخ خوانده و اعلام شد طرح جدیدی با عنوان «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» در مجلس مورد بررسی خواهد گرفت. این در حالی است که طبق شنیده‌ها، بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به آن آگاهی نداشته و مطلع نبودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    این همه مشکلات از جمله گرانی فقر بیکاری تورم و.. ول کردن چسبیدن به مجازی هه

  • v9999
    v9999 | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    در عجبم که این اقایون نماینده مردم هستن یا نماینده حکومت؟کدوم صیانت؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی