ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

نیسان جوک Rally Tribute معرفی شد؛ کانسپتی برای مسابقات رالی

شرکت نیسان به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیروزی مدل 240Z در رقابت‌های رالی شرق آفریقا، از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد. این کانسپت Juke Rally Tribute نام دارد و همانطور که می‌توان حدس زد، بر مبنای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

شرکت نیسان به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیروزی مدل 240Z در رقابت‌های رالی شرق آفریقا، از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد. این کانسپت Juke Rally Tribute نام دارد و همانطور که می‌توان حدس زد، بر مبنای کراس‌اوور کوچک جوک توسعه یافته است.

کانسپت رالی محور نیسان با الهام از 240Z مذکور، دارای بدنه‌ای به رنگ مشکی و قرمز است. این کانسپت در مقایسه با جوک استاندارد، ارتفاع به مراتب بیشتری از سطح زمین دارد و گلگیرهای آن نیز کاملا متورم و بیرون‌زده از بدنه هستند. با توجه به ذات آفرود، در شکل سپرها نیز بازنگری‌هایی صورت گرفته تا زاویه ورود و خروج خودرو ارتقا پیدا کند.

در قسمت میانی کاپوت Juke Rally Tribute دو چراغ LED گرد به چشم می‌خورد. روی سقف هم چراغ‌های LED کمکی نصب شده تا این مفهومی در شب دید مناسبی را برای راننده خود فراهم کند. حذف شیشه عقب و افزوده شدن دو چرخ زاپاس به فضای صندوق عقب از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

بد نیست اشاره کنیم کانسپت Juke Rally Tribute در حقیقت صرفا یک طرح کامپیوتری بوده و خبری از آن در دنیای واقعی نیست. با وجود این، نیسان آن را با یک پیشرانه هیبریدی متصور شده، چرا که اعتقاد دارد ارائه بیشترین گشتاور از همان دور آغازین توسط موتور الکتریکی، می‌تواند به مدد خودرو آمده و عملکرد آن را ارتقا دهد.

شاید بدانید نسل جدید نیسان جوک در ایالات متحده عرضه نمی‌شود و مدل کیکس جایگزین آن شده است. این نسل از جوک از لحاظ ابعاد رشد کرده و فضای داخلی آن گسترده‌تر از قبل است. موتور 1 لیتری توربوشارژ که 112 اسب بخار قدرت دارد و گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه هفت سرعته دوکلاچه خودکار، اجزای اصلی قوای محرکه نسل کنونی جوک را تشکیل می‌دهند.

نسخه استاندارد نسل جدید نیسان جوک

ناگفته نماند در سال 1971 نیسان 240Z به رانندگی ادگار هرمان (Edgar Herrmann) و نقشه‌خوانی هانس شولر (Hans Schüller) به مقام نخست رقابت‎‌های رالی سافاری شرق آفریقا دست یافت. این خودرو در مقایسه با مدل استاندارد ارتفاع بیشتری از زمین داشت و از تایرهای مخصوص رالی و نورافکن‌های اضافی برای روشنایی بهتر سود می‌برد.

جالب اینکه در این رقابت‌ها رتبه‌های دوم و هفتم به تیم‌هایی رسید که از 240Z مخصوص رالی استفاده می‌کردند. نیسان برای ادای احترام به مدلی که قهرمان رقابت‌های 1971 شد، در سال 2013 آن را بازسازی نمود و هم اینک از آن در کلکسیون میراث خود در شهر زامای ژاپن نگهداری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی