ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بازگشت ققنوس؛ رنو 4 به صورت تمام برقی با نام رنو 4ever EV عرضه خواهد شد

شرکت رنو برای توسعه محصولات تمام برقی خود برنامه جدیدی را دنبال می‌کند که یکی از این محصولات قرار است با نام 4ever EV تولید شود. این برنامه با هدف بازگشت محصولات تاریخی و کلاسیک ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

شرکت رنو برای توسعه محصولات تمام برقی خود برنامه جدیدی را دنبال می‌کند که یکی از این محصولات قرار است با نام 4ever EV تولید شود. این برنامه با هدف بازگشت محصولات تاریخی و کلاسیک این شرکت به صورت مدرن و تماما برقی است. در حال حاضر رنو قصد دارد دو مدل محبوب خود یعنی رنو 5 و مگان E را عرضه کند.

رنو قرار است بیش از 10 محصول برقی را تا سال 2025 رونمایی کند.

مدیرعامل شرکت لوکا دی میو در یک رویداد آنلاین از جزئیات این برنامه پرده برداری کرده است. رنو قصد احیای یکی از محصولات تاریخی خود یعنی رنو 4 را دارد که از سال 1961 تا 1994 بر روی خط تولید بوده است. با اجرایی شدن این برنامه در حدود 90 درصد محصولات این شرکت به صورت کاملا برقی در اروپا در خواهد آمد.

این خودرو ازهمان پلت فرم جدید رنو 5 یعنی CMF-BEV استفاده خواهد کرد. اما بر خلاف رنو 5 که یک هاچبک سایز کوچک و اسپرت است. 4ever یک کراس اوور جمع و جور با استایل «retro-modern» خواهد بود.

رنو نسل جدید باتری و موتور الکتریکی را برای این دو محصول توسعه خواهد داد تا هزینه را کاهش دهد. قیمت پایه این محصول از 27،505 پوند آغاز و قیمت پایه رنو 5 جدید نیز از 18،500 پوند شروع می‌شود.

شرکت رنو همین برنامه را برای برند زیر مجموعه خود یعنی آلپاین نیز دنبال خواهد کرد. برند آلپاین با 3 محصول برقی عرضه خواهد شد که شامل مدل A110، یک هاچبک و یک مدل GT خواهد بود.

پلت فرم CMF-BEV در یک ون برقی نیز به کار گرفته خواهد شد که انتظار می‌رود شمایلی مشابه با ون کلاسیک رنو 4 فورگونت داشته باشد.

همچنین مدل رنو Zoe که پر فروش ترین مدل برقی این شرکت به حساب می‌آید در سال 2024 از خط تولید این شرکت خارج خواهد شد و در حال حاضر رنو برنامه‌ای برای عرضه نسل بعدی آن ندارد.

رنو برای رسیدن به اهداف خود نیاز به تولید بیش از 1 یک میلیون دستگاه خودروی برقی دارد و برای رسیدن به این هدف از هر دو پلت فرم خود یعنی CMF-BEV و CMF-EV که قرار است در دو مدل مگان E و نیسان آریا استفاده شود.

پیش از این در خبری به برنامه رنو با هدف تبدیل 3 کارخانه خود در شمال فرانسه پرداخته بودیم. در ادامه این برنامه رنو با همکاری شرکت Envision AESC قصد دارد تا یک کارخانه تولید باتری نیز در دوبی ایجاد کند. این کارخانه توانایی تولید 9GWh باتری به طور سالانه را خواهد داشت و در ادامه در صورت توسعه ظرفیت آن به بیش از 24GWh خواهد رسید.

علاوه بر این، رنو با همکاری یک استارتاپ فرانسوی با نام Verkor قصد دارد تا یک مرکز تولید باتری با عملکرد بالا نیز ایجاد کند.

باتری های مورد استفاده در محصولات آینده شرکت رنور از ترکیبات شیمیایی شامل نیکل، منگنز و کبالت (NMW) ساخته خواهد شد. این مواد از نظر هزینه و کارکرد رقابتی ترین عناصر موجود در طبیعت هستند.

رنو معتقد است که با اصلاح فناوری فعلی باتری این قابلیت را دارد که هزینه تولید را به 100 دلار به ازای هر کیلووات ساعت تا سال 2025 و 80 دلار به ازای هر کیلووات ساعت تا سال 2030 کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی