ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس با فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته می‌شود

کوالکام احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۲ تراشه‌ای به نام اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس را معرفی خواهد کرد که نسخه‌ای قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود. هر دو تراشه با فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته می‌شوند، اما ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

کوالکام احتمالا در نیمه دوم ۲۰۲۲ تراشه‌ای به نام اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس را معرفی خواهد کرد که نسخه‌ای قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود. هر دو تراشه با فرآیند تولید ۴ نانومتری ساخته می‌شوند، اما اسنپدراگون ۸۹۵ را احتمالا سامسونگ و ۸۹۵ پلاس را TSMC می‌سازد.

بر اساس گزارش منبع آگاه دنیای فناوری به نام Ice Universe، کوالکام برای تولید اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس به جای سامسونگ از فناوری تولید ۴ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد. یکی از دلایلی که باعث شده کوالکام ساخت اسنپدراگون ۸۹۵ را به کره‌ای‌ها بسپارد این است که کمبود تراشه تاثیر زیادی روی فعالیت‌های TSMC گذاشته است.

وضعیت جهانی بازار باعث شده TSMC اولویت تولید خود را به تراشه‌های اپل اختصاص دهد، چون کوپرتینویی‌ها زودتر از بقیه خطوط تولید این تراشه‌ساز تایوانی را برای ساخت چیپ‌های آیفون، آیپد و مک رزرو کرده‌اند. اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس پیشرفت نه چندان زیادی نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ داشته که احتمالا نتیجه استفاده از فناوری ۵ نانومتری LPE سامسونگ بوده است.

کوالکام احتمالا در نیمه دوم سال آینده می‌تواند اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس را برای تولید به خطوط تولید ۴ نانومتری TSMC بفرستد. البته این در شرایطی خواهد بود که اوضاع کمبود جهانی تراشه بهتر شود. اگر اوضاع بهتر نشود، سامسونگ همچنان تولیدکننده اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس خواهد بود و شاید دوباره شاهد تفاوت کوچکی بین توان این دو تراشه باشیم.

در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا ابتدا اسنپدراگون ۸۹۵ معرفی شود و اولین گوشی‌های هوشمند با این تراشه به بازار بیایند. کوالکام معمولا تراشه پرچمدار خود را اواخر سال میلادی معرفی می‌کند و امسال هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

اسنپدراگون ۸۹۵ به احتمال زیاد در ماه دسامبر معرفی می‌شود و شاید اولین پرچمداری که با این دستگاه به بازار می‌آید شیائومی می ۱۲ باشد. سپس حدود شش ماه بعد نوبت به اسنپدراگون ۸۹۵ پلاس می‌رسد. اما هنوز تا آن تاریخ زمان زیادی باقی مانده و باید ببینیم شرایط به چه شکلی رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hasan
    hasan | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    دیجیاتو این نظرا چیه تایید میکنی.اینا بیشعورن شما چرا تایید کردی😔

  • agera #T
    agera #T | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    یا جد مدیاتک خخخ

  • herogame
    herogame | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

    یا اسنپدراگون!

    • agera #T
      agera #T | ۱۴ تیر ۱۴۰۰

      حاجی ریدم خخ

مطالب پیشنهادی