ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC از عرضه PC در فصل دوم ۲۰۲۱: رشد ۱۳.۲ درصدی بازار و صدرنشینی لنوو

براساس گزارش IDC، در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بیش از ۸۳.۶ میلیون PC شامل دسکتاپ، لپ‌تاپ و ورک‌استیشن به بازار عرضه شده که رشد قابل توجه ۱۳.۲ درصدی  را نشان می‌دهد. لنوو با بیشترین فروش ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

براساس گزارش IDC، در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بیش از ۸۳.۶ میلیون PC شامل دسکتاپ، لپ‌تاپ و ورک‌استیشن به بازار عرضه شده که رشد قابل توجه ۱۳.۲ درصدی  را نشان می‌دهد. لنوو با بیشترین فروش توانسته جایگاه نخست را در جدول رتبه‌بندی IDC از آن خود کند.

همه‌گیری کرونا در سراسر جهان و شرایط قرنطینه طی یک سال گذشته باعث شد که کاربران بیشتری به سیستم‌های کامپیوتری نیاز داشته باشند و با وجود شرایطی که بازار بخاطر کمبود جهانی تراشه تجربه می‌کند، رشد فروش آن‌ها ادامه داشته باشد. با این حال معلوم نیست در ادامه سال جاری چنین روندی ادامه داشته باشد و همچنان شاهد تقاضای بالایی برای PCها باشیم.

براساس گزارش منتشر شده از سوی IDC، لنوو با عرضه ۲۰.۰۰۵ میلیون دستگاه و سهم بازار ۲۳.۹ درصدی توانسته رشد ۱۴.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تجربه کند و صدرنشینی را در این فصل به نام خود رقم بزند.

لنوو

بعد از لنوو، اچ‌پی با سهم بازار ۲۲.۲ درصدی و عرضه ۱۸.۵۹۴ میلیون دستگاه قرار دارد. میزان عرضه سیستم‌های کامپیوتری اچ‌پی نیز در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۲.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

در رتبه سوم شرکت دل قرار دارد که با عرضه ۱۳.۹۷۶ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۶.۷ درصدی نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رشد عرضه ۱۶.۴ درصدی را تجربه کرده است.

نام شرکت‌های تولیدکننده دیگری همچون اپل و ایسر در ردیف‌های بعدی دیده می‌شود. به طور کلی گزارش IDC از رشد عرضه ۱۳.۲ درصدی در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. سال گذشته میزان عرضه سیستم‌های کامپیوتری در همین فصل ۷۸.۸۷۹ میلیون دستگاه گزارش شده بود.

یکی از محققان IDC می‌گوید میزان تقاضای بازار طی یک سال گذشته روند رو به رشدی داشته و اکنون به نظر می‌رسد وضعیت بازار در حال تغییر است. وی معتقد است سیگنال‌های جدید بازار نشان می‌دهد تا حدی میزان تقاضای بازار نسبت به روند یک سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی