ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان و TSMC میلیون‌ها دوز واکسن کرونا فایزر برای تایوان می‌خرند

دولت تایوان برای مدیریت بحران همه‌گیری کرونا در این کشور به غول‌های فناوری فاکسکان و TSMC اجازه داده تا ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا فایزر را از شرکت داروسازی «Fosun» خریداری کنند. دولت تایوان تاکنون ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

دولت تایوان برای مدیریت بحران همه‌گیری کرونا در این کشور به غول‌های فناوری فاکسکان و TSMC اجازه داده تا ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا فایزر را از شرکت داروسازی «Fosun» خریداری کنند.

دولت تایوان تاکنون توانسته تنها حدود ۱۴ درصد از جمعیت خود را واکسینه کند و برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون لازم است تا دوزهای بیشتری در اختیار داشته باشد.

سال گذشته تایوان توانست همه‌گیری کرونا را به خوبی کنترل کند، اما این کشور برای اینکه امسال بتواند از ابتلای افراد بیشتری جلوگیری کند،‌ از شرکت‌های بزرگ فناوری خواست به بحث مدیریت بحران کرونا ورود کرده و با شرکت‌های تولیدکننده واکسن وارد مذاکره شوند. اکنون مذاکرات به نتیجه رسیده و دو غول بزرگ فناوری قرار است ۱۰ میلیون دوز واکسن فایزر بیونتک خریداری کنند.

در ادامه روند خرید،‌ انتظار می‌رود بیش از ۴۰ درصد جمعیت ۲۴ میلیون نفری تایوان بتوانند واکسینه شوند. فاکسکان و TSMC انگیزه کافی برای خرید واکسن کرونا را دارند. شیوع این بیماری می‌تواند به فعالیت این دو شرکت صدمه وارد کند. با توجه به کمبود جهانی تراشه و مشکلات مربوط به تولید، همه‌گیری کرونا می‌تواند برای فعالیت‌های این دو شرکت مشکلاتی را ایجاد کند. خرید واکسن به این روش می‌تواند در طولانی مدت موجب صرفه جویی در هزینه‌های غول‌های فناوری شود.

با وجودی که واگذاری خرید واکسن به شرکت‌های فناوری به طور کلی اقدامی غیر طبیعی محسوب می‌شود، اما چین قرارداد ابتدایی خود با تایوان برای صادرات واکسن به این کشور را زیر پا گذاشت. با این حساب،‌ تصمیم تایوان برای مدیریت بحران به این شکل کاملا معقول است.

دولت تایوان احتمال می‌داد که چنین شرکت‌هایی ممکن است راحت‌تر و بدون وجود مشکلات سیاسی بتوانند برای خرید واکسن اقدام کنند. باید دید در ادامه روند کار به چه صورت پیش می‌رود و آیا دولت تایوان از تصمیمی که گرفته رضایت خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی