ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعلیق انجمن بلاکچین ایران
تکنولوژی

فعالیت انجمن بلاک‌چین ایران از سر گرفته شد

فعالیت انجمن بلاک‌چین ایران، بعد از یک ماه توقف از سوی وزارت کشور دوباره از سر گرفته شد و به دستور وزارت کشور این انجمن باید لیست هشدارها را از روی سایت خود بردارد. امروز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۴

فعالیت انجمن بلاک‌چین ایران، بعد از یک ماه توقف از سوی وزارت کشور دوباره از سر گرفته شد و به دستور وزارت کشور این انجمن باید لیست هشدارها را از روی سایت خود بردارد.

امروز و پس از نزدیک یک ماه توقف فعالیتهای انجمن از تاریخ ۲۵ خرداد، و پس از حدود دو هفته از ارائه مستندات متعدد درخواستی از سوی وزارت کشور، با دریافت تایید از سوی  وزارت کشور، انجمن فعالیت معمول خود را مجددا آغاز کرد.

انجمن بلاکچین ایران در بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی خود درج کرده دلیل توقف فعالیت انجمن را درج نام «انجمن بلاکچین» اعلام کرده که برای اصلاح این موضوع دستور سریع توسط وزارت کشور صادر شده است. انجمن بلاکچین ایران همچنین اعلام کرده که از سمت وزارت کشور «از انجمن خواسته شده است که لیست هشدار را از سایت خود بر دارد، که این کار قبلا و به صورت داوطلبانه انجام شده بود.»

این انجمن در بیانیه‌ای که منتشر ساخته تاکید به استواری اعضا و مدیران انجمن به اهداف و میثاقی که اساسنامه انجمن بر آن بنیان شده است تاکید کرده است و هدف انجمن را در متن بیانیه خود بازخوانی کرده که عینا به شرح زیر است:

«هدف انجمن فناوران زنجیره بلوک، آشناسازی هر چه بیشتر اقشار جامه (اعم از کاربران، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها، دانشگاهیان، سازمان‌ها و موسسات دولتی و غیر دولتی) با کارایی و فرصت های علمی، اقتصادی و حقوقی نهفته در این فناوری و همچنین بومی کردن آن در ابعاد گوناگون، مانند کمک به تحقیقات در حال انجام و شناسایی و ایجاد هم افزایی استعداد هایی که به صورت پراکنده فعالیت می کنند و شناسایی و تشویق و ترویج تولید دانش و فناوری در این حوزه در میان اقشار جامعه است. این انجمن تلاش می کند، هماهنگی و ارتباط میان فعالان این عرصه را آسان تر، سریع تر و بهره ورتر نماید. همچنین شناسایی بهتر این فناوری، اعضا و مخاطبان انجمن را، در استفاده بهینه از آن و جلوگیری از مشکلات احتمالی، یاری خواهد کرد.»

این انجمن در پایان بیانیه خود به همگان اطمینان خاطر داده که «بدون چشم داشت انتفاع، با تمام وجود برای تحقق تمام و کمال آن تلاش خواهند کرد.»

شایان ذکر است فعالیت انجمن فناوران زنجیره بلوک در ۲۵ خرداد ماه به دستور معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور متوقف شده بود. در آن زمان وزارت کشور از این انجمن درخواست کرد تا صورتحساب کلیه درآمدهای مالی و هزینه‌کردها بر اساس شماره حساب رسمی انجمن، گزارش کامل، مستند، شفاف و دقیق از اقدامات انجمن طی ۲ سال اخیر و گزارش دقیق در خصوص صدور فهرست هشدار و امثالهم بدون پشتوانه فنی در سایت انجمن و با استفاده از نام انجمن بلاکچین به وزارت کشور توضیح داده شود. تعلیق انجمن بلاکچین ایران در حالی اتفاق افتاده بود که چندی پیش این انجمن در همکاری با انجمن فین‌تک و سازمان نصر، سازمان خود تنظیم‌گر رمز ارز را برای ساماندهی مسئله رمزارزها در کشور و کاهش خطرات و ریسک‌های این حوزه به راه انداخته بود. باید دید که با شروع کار مجدد انجمن آیا این سازمان نیز به راه خود ادامه خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی