ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اسکوتر برقی جدید بی ام و معرفی شد؛ ۲۸۰ میلیون تومان برای ۴۲ اسب بخار

بی ام و به تازگی از یک اسکوتر برقی جدید با نام CE 04 پرده برداری کرده است که برد حرکتی آن به 130 کیلومتر می‌رسد. این اسکوتر از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

بی ام و به تازگی از یک اسکوتر برقی جدید با نام CE 04 پرده برداری کرده است که برد حرکتی آن به 130 کیلومتر می‌رسد. این اسکوتر از یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 42 اسب بخار نیرو می‌گیرد که دقیقا در بین باتری با ظرفیت 8.9 kWh و چرخ عقب قرار گرفته است و در نسخه پایه بیش از 11 هزار دلار (بیش از 275 میلیون تومان) قیمت دارد.

حداکثر سرعت این موتور به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این اسکوتر در مدت زمان 4 ساعت و 20 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. اگر از شارژر سطح 2 استفاده کنید این زمان به 1 ساعت و 40 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

این اسکوتر همانند خودروهای برقی از سیستم بازیاب انرژی بهره می‌برد و زمانی که اسکوتر در حال شتاب گیری نیست و یا در حال ترمزگیری است نیرو را به طور معکوس از چرخ به باتری انتقال می‌دهد.

بی ام و از ترمز مجهز به 2 صفحه دیسک در جلو به سایز 10.4 اینچ به همراه 4 پیستون و کلیپر ثابت و ترمز عقب مجهز به یک صفحه دیسک با ابعاد 265 میلی متر استفاده کرده است.

همچنین سیستم ABS ساخت بوش نیز به طور جداگانه امکان کنترل را فراهم می‌کند تا ایمنی این وسیله نقلیه افزایش پیدا کند.

چرخ جلو ابعادی برابر با 3.5 در 15 اینچ دارد و چرخ عقب نیز 4.5 در 15 اینچ است.

فاصله بین دو محور نیز برابر با 1676 میلی متر است و زاویه فرمان با خط قائم بر محور جلو نیز برابر با 26.5 درجه و سطح مقطع زیر چرخ برابر با 119 میلی متر است تا امکان مانور بالا در عین راحتی را به موتورسوار تقدیم کند.

بی ام و 4 حالت رانندگی مختلف را برای این اسکوتر در نظر گرفته است و در حال ECO حداکثر برد حرکتی ممکن می‌شود.

این شرکت از یک صفحه نمایش 10.25 اینچی برای تنظیمات این موتور سیکلت استفاده کرده است. این صفحه نمایش قادر به نشان دادن نقشه، میزان شارژ باقی مانده و اطلاعاتی از این دست است.

بی ام و یک اپ نیز برای این اسکوتر طراحی کرده است و یک محفظه برای قرار دادن موبایل هوشمند با قابلیت شارژ وایرلسی نیز ایجاد کرده است.

این اسکوتر با برچسب قیمتی برابر با 11،757 دلار عرضه خواهد شد که در صورت سفارش پکیج موسوم به خاکستری متالیک هزینه 225 دلاری به رقم بالا اضافه خواهد شد.

همچنین پکیج پریمیوم شامل چراغ جلو با قابلیت تطبیق، کابل سطح 2 شارژر، گرم کن صندلی، ABS Pro و پایش سطح باد لاستیک در حدود 1650 دلار خرج بر روی دست موتور سوار خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر اسکندری
    امیر اسکندری | ۲۳ تیر ۱۴۰۰

    خدایی مفته، وقتی وسپا۲۵۰ سی سی تو ایران ۲۵۰ تومن باشه این به ۲۸۰ میارزه هرچند کهدبیاد ایران زیر ۴۰۰ نخواهد بود

مطالب پیشنهادی