ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی صدای «آنتونی بوردین» سرآشپز معروف را بعد از مرگش بازسازی کرد

بعد از مرگ آنتونی بوردین سرآشپز و مجری معروف آمریکایی، کارگردانی که مستند زندگی وی را تهیه می‌کرد نیاز به صدای آنتونی داشت. هوش مصنوعی و فناوری دیپ‌فیک به کمک وی آمد و صدای سرآشپز ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بعد از مرگ آنتونی بوردین سرآشپز و مجری معروف آمریکایی، کارگردانی که مستند زندگی وی را تهیه می‌کرد نیاز به صدای آنتونی داشت. هوش مصنوعی و فناوری دیپ‌فیک به کمک وی آمد و صدای سرآشپز فوت شده را برای استفاده در فیلم مستند بازسازی کرد.

یکی از دوستان آنتونی بوردین به تازگی پس از صحبت با کارگردان مستند زندگی وی، متوجه شده است که از هوش مصنوعی برای تقلید صدای آشپز و جهانگرد معروف پس از مرگ استفاده شده است. برخی از کاربران جنبه اخلاقی چنین اقدامی را زیر سوال برده‌اند.

مورگان نویل (Morgan Neville) کارگردان مستند آنتونی بوردین، اعلام کرده است که برای پیشبرد پروژه خود، به صدای بوردین در سه صحنه نیاز داشته که فایل‌های ضبط شده از آن‌ها در دسترس نبوده است. نویل مجبور شده است تا با ارائه ۱۲ ساعت صدای ضبط شده بوردین به یک شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی، اقدام به ساخت مدل سه بعدی از صدای او کند. 

شرکت Focus Features، سازنده مستند زندگی آنتونی بوردین تاکنون واکنشی نسبت به خبرهای منتشر شده نشان نداده است. فناوری‌های جدید موجب از بین رفتن مرز واقعیت و محصولات ساختگی شده است و به لطف ابزارهای دیپ فیک حتی می‌توان ویدیوهای کاملاً طبیعی اما ساختگی از افراد ایجاد کرد. استفاده از چنین فناوری‌هایی می‌تواند در مسیر سرگرمی قرار گیرد یا به دستکاری در انتخابات و ارائه محتوای غیر واقعی منتهی شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد نگران گسترش استفاده از نمونه‌های مشابه و نقض حریم شخصی کاربران هستند.

آنتونی بوردین، سرآشپز و مجری مشهور آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۰ با انتشار کتاب «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم» به شهرت رسید. وی اولین برنامه تلویزیونی خود را در سال ۲۰۰۲ اجرا کرد و در نهایت موفق به دریافت جایزه امی شد. همچنین از سال ۲۰۱۲ با سفر به نقاط مختلف جهان، اقدام به امتحان غذاهای محلی کشورهای گوناگون می‌کرد. وی در سال ۲۰۱۴ از ایران نیز بازدید کرد و در طی سفر خود به شهرهای تهران و اصفهان سر زد. بوردین طیف وسیعی از مخدرها را مورد استفاده قرار می‌داد که موجب افسردگی وی شده بودند و نهایتاً در سال ۲۰۱۸ و در سن ۶۱ سالگی اقدام به خودکشی در فرانسه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی