ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی P50 احتمالا به دلیل کمبود تراشه‌ کرین به چیپست اسنپدراگون مجهز می‌شود

سری هواوی P50 احتمالا ۷ مرداد در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس از راه می‌رسند. هواوی معمولا گوشی‌های خود را به تراشه کرین مجهز می‌کند اما اکنون به نظر می‌رسد به دلایل مشخص ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سری هواوی P50 احتمالا ۷ مرداد در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس از راه می‌رسند. هواوی معمولا گوشی‌های خود را به تراشه کرین مجهز می‌کند اما اکنون به نظر می‌رسد به دلایل مشخص شده‌ای مجبور به استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون در این سری خواهد شد.

یکی از منابع آگاه چینی در شبکه اجتماعی ویبو عنوان کرده است که به نظر می‌رسد چیپست‌های موبایل کرین هواوی دچار مشکل اتمام موجودی شده است و در نتیجه گوشی‌های سری P50 از پردازنده‌های قدرتمند شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد. ظاهرا نسخه معمولی هواوی P50 از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ بهره خواهد برد که قدرتمندترین تراشه کوالکام محسوب می‌شود و گوشی‌هایی مانند «شیائومی می ۱۱»، «وان پلاس ۹» و برخی نسخه‌های گوشی پرچمدار «گلکسی S21 سامسونگ» در آمریکا و آسیا نیز از آن استفاده می‌کنند.

هواوی P50

با این وجود، در حالی که چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ از مودم ۵G بهره می‌برد، ظاهرا به دلیل تحریم‌های موجود، نسخه خاصی از آن در اختیار هواوی قرار خواهد گرفت که از این مودم بهره نمی‌برد. بنابراین هواوی P50 همچنان یک موبایل 4G خواهد بود که البته این موضوع قبلا نیز در گزارش‌های مختلفی اعلام شده است.

از طرفی دیگر، نسخه پرو هواوی P50 همچنان با تراشه کرین ۹۰۰۰ معرفی خواهد شد. در همین حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند محموله تراشه‌ کرین هواوی تا اواخر پاییز یا اوایل زمستان سال جاری به صورت کامل تمام خواهد شد که با این وجود هواوی در نسخه پرو نیز مجبور به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون خواهد شد. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به نسخه پرو پلاس نشده بود.

از آن جایی که دولت آمریکا، تجارت شرکت‌های این کشور با هواوی را مورد بررسی خود قرار می‌دهد و باید آن‌ها را تایید کند، موانع زیادی برای تولیدکننده چینی به وجود می‌آید. به عنوان مثال، هواوی نمی‌تواند تعداد بیشتری از تراشه‌های کرین ۹۰۰۰ خود را تولید کند و موجودی محدود آن‌ نیز برای عرضه کامل سری P50 کافی نخواهد بود. اخیرا با دریافت تاییدیه 3C سری هواوی P50، مشخص شد که این دستگاه‌ها از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soroush shamsi
    soroush shamsi | ۲۷ تیر ۱۴۰۰

    اگ تحریم نمیشد با اقتدار تو صدر بود

  • ali25789
    ali25789 | ۲۵ تیر ۱۴۰۰

    فقط میشه گفت حیف وحیف و لعنت به اون ترامپ آشغال و آمریکا که با چنین کارهایی فقط باعث آزارواذیت میشن

مطالب پیشنهادی