ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ۱ مارک ۳
تکنولوژی

پرچمدار ۱۳۰۰ دلاری سونی، اکسپریا ۱ مارک ۳ تنها یک نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کند

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی برای پرچمدارهای خود حداقل دو نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل را منتشر می‌کنند، اما ظاهرا کاربران اکسپریا ۱ مارک ۳ تنها باید منتظر یک بروزرسانی بزرگ برای پرچمدار بسیار گران‌قیمت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی برای پرچمدارهای خود حداقل دو نسخه جدید سیستم عامل موبایل گوگل را منتشر می‌کنند، اما ظاهرا کاربران اکسپریا ۱ مارک ۳ تنها باید منتظر یک بروزرسانی بزرگ برای پرچمدار بسیار گران‌قیمت باشند.

به گفته بخش هلند سونی، این گوشی پرچمدار تنها یک نسخه اصلی جدید اندروید را دریافت خواهد کرد و البته تا دو سال آپدیت امنیتی ماهانه برای این محصول منتشر خواهد شد. چنین رویه‌ای کاملا متفاوت با پرچمدارهای اندرویدی موجود در بازار است.

شرکت‌های مطرح چندین سال برای محصولات خود بروزرسانی منتشر می‌کنند. حتی اگر اپل را بخاطر سیستم عامل iOS کنار بگذاریم، در دنیای اندروید هم برندهای سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و حتی برخی برندهای چینی دیگر چندین نسخه اصلی سیستم عامل موبایل گوگل را برای پرچمدارهایشان منتشر می‌کنند.

اکسپریا ۱ مارک ۳

با این وجود به نظر می‌رسد سونی در جهان کاملا متفاوتی زندگی می‌کند، البته شاید گفته بخش هلند این کمپانی هم تغییر کند. در حال حاضر طرفداران بهتر است امیدوار باشند تا این شرکت ژاپنی به زودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کند که تمام اخبار اعلام شده سوءتفاهم یا اشتباه بوده است. زیرا اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، ممکن است مصرف‌کنندگان نسبت به خرید یک گوشی ۱۳۰۰ دلاری دچار شک شوند، چرا که به اندازه یک گوشی ۲۰۰ یورویی مانند سری N «وان پلاس نورد» بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد.

گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی که اواخر فروردین ماه سال جاری معرفی شد، از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن ۴K و نرخ‌ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، استاندارد IP65/IP68، ماژول دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی بهره می‌برد. با وجود چنین مشخصاتی، خرید آن با توجه به دریافت یک نسخه اندروید، کاری غیرمنطقی است.

همچنین اخیرا مشخص شد که گوشی «اکسپریا ۵ مارک ۳» سونی با بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام که در اواخر فروردین ماه معرفی شده بود، فروش خود را با قیمت ۱۲۰۰ دلار از مهر ماه آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی