ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دارک مود در برخی نسخه‌های ویندوز ۱۱ بطور پیش‌فرض فعال خواهد بود

شرکت‌های فناوری چند سالی است که حرکت به سمت دارک مود را شروع کرده‌اند و حالا مایکروسافت هم می‌خواهد در ویندوز ۱۱ حالت تیره را به‌صورت پیش‌فرض فعال کند. طبق اعلام این شرکت، برخی از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت‌های فناوری چند سالی است که حرکت به سمت دارک مود را شروع کرده‌اند و حالا مایکروسافت هم می‌خواهد در ویندوز ۱۱ حالت تیره را به‌صورت پیش‌فرض فعال کند. طبق اعلام این شرکت، برخی از نسخه‌های SKU ویندوز ۱۱ از همان ابتدا از دارک مورد بهره می‌برند، اما کاربران می‌توانند به انتخاب خود حالت روشن (لایت مود) را فعال کنند.

دارک مود ویندوز ۱۱ در برخی نسخه‌ها از همان ابتدای راه‌اندازی دستگاه یا در صورت Clean Install مجدد سیستم عامل به‌صورت پیش‌فرض فعال است. مایکروسافت این قابلیت را به شکل پیش‌فرض به ویندوز ۱۱ آورده چون مدعی است حالا کاربران زمان خیلی بیشتری را پای کامپیوترها می‌گذارنند و به صفحه نمایش نگاه می‌کنند. این شرکت در رویداد مایکروسافت اینسپایر تایید کرده بود که می‌خواهد در همه نسخه‌های ویندوز ۱۱ در همکاری‌های تجاری SKU حالت تیره را فعال کند.

«ملیسا گرنت»، مدیر بازاریابی تجاری ویندوز می‌گوید از آن‌جایی که همه ما زمان زیادی را در حال نگاه کردن به صفحات پرنور هستیم، با این تصمیم می‌توانیم کمی به چشم‌هایمان استراحت بدهیم. البته این مسئول شرکت مایکروسافت اعلام کرده که لایت مود در صورت تمایل کاربر قابل فعال‌سازی است.

مایکروسافت می‌گوید نسخه‌های مصرفی ویندوز ۱۱ همچنان به‌صورت پیش‌فرض با حالت لایت مود عرضه می‌شوند. این شرکت در حال حاضر ویندوز ۱۰ هوم ادیشن را با لایت مود در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در حالی که نسخه پرو از دارک مود استفاده می‌کند. هم‌اکنون نسخه‌های تجاری و آموزشی SKU هم با لایت مود به دست کاربران می‌رسند.

بر اساس استراتژی جدید مایکروسافت، ویندوز ۱۱ در مدل‌های تجاری و آموزشی با دارک مود و در مدل‌های هوم و پرو با لایت مود عرضه می‌شود. این سیستم عامل همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، می‌توانید برای دارک مود تم تیره‌تری انتخاب کنید. نسخه نهایی ویندوز ۱۱ احتمالا مهر ماه به بازار می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی