ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

زوم شرکت ابری Five9 را با مبلغ ۱۴.۷ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

شرکت زوم به‌تازگی اعلام کرده که در حال خرید شرکتی به نام Five9 است که در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری ابری فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد که رقم این قرارداد چیزی حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

شرکت زوم به‌تازگی اعلام کرده که در حال خرید شرکتی به نام Five9 است که در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری ابری فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد که رقم این قرارداد چیزی حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار خواهد بود تا زوم برای اولین بار یک خرید میلیارد دلاری داشته باشد.

زوم می‌خواهد با خرید Five9 برای دوران پساکرونا آماده شود. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما دائما به دنبال روش‌هایی برای بهبود پلتفرم‌مان هستیم و اضافه شدن Five9 به مجموعه ما راهی بسیار مناسب برای انجام این کار است که شادمانی و ارزش بیشتری را برای مشتریان‌مان به ارمغان می‌آورد.»

اگر زوم قرارداد خرید Five9 را با رقم ۱۴.۷ میلیارد نهایی کند، این قرارداد پس از خرید ۱۹ میلیارد دلاری نیوانس توسط مایکروسافت به دومین خرید بزرگ دنیای فناوری تبدیل می‌شود. قیمت هر سهم Five9 دو روز پیش روی ۱۷۷.۶۰ دلار بسته شد تا ارزش کلی این شرکت به حدود ۱۱.۹ میلیارد دلار برسد. سهام‌داران Five9 با این قرارداد به ازای هر سهمی که دارند ۰.۵۵۳۳ سهم زوم دریافت می‌کنند. بر این اساس، ارزش هر سهم Five9 به ۲۰۰.۲۸ دلار می‌رسد.

زوم از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا یکی از شرکت‌هایی بود که بیشترین رشد را تجربه کرد، چون تعطیلی شرکت‌ها و دورکاری باعث شد افراد بیشتری برای تعاملات خود به ابزارهای ارتباط تصویری نیاز پیدا کنند. حالا با بازگشت آرام آرام شرکت‌ها به محیط کار و افزایش شمار جلسات حضوری، سرعت رشد زوم آهسته‌تر شده است.

این شرکت در چند وقت اخیر محصولات تازه‌ای معرفی کرده تا همچنان جذابیت خود را برای کاربران حفظ کند، اما به نظر می‌رسد که رشد ارگانیک دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز سهام‌داران وال استریت باشد. زوم اکنون با رقبای سرسختی مثل مایکروسافت روبرو است که سرمایه‌گذاری زیادی روی سرویس Teams انجام داده است.

قیمت سهام زوم پارسال حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافت، اما از سقف تاریخی خود در ماه اکتبر پارسال، تاکنون ۳۶ درصد افت داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی