ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: از هیدروژن پراکسید برای تمیز کردن دستگاه‌ها استفاده نکنید

اپل به تازگی اسناد مربوط به پشتیبانی از محصولاتش را بروزرسانی کرده و درباره استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های هیدروژن پراکسید به کاربران هشدار داده. در مقابل کوپرتینویی‌ها استفاده از اتانول یا الکل اتیلیک را مجاز اعلام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل به تازگی اسناد مربوط به پشتیبانی از محصولاتش را بروزرسانی کرده و درباره استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های هیدروژن پراکسید به کاربران هشدار داده. در مقابل کوپرتینویی‌ها استفاده از اتانول یا الکل اتیلیک را مجاز اعلام کرده‌اند.

به گفته اپل، کاربران نباید از موادی حامل هیدروژن پراکسید برای ضدعفونی کرده محصولات این کمپانی شامل آیفون، آیپد، مک، اپل واچ، هوم پاد، ایرپاد و دستگاه‌های دیگر استفاده کنند. اما اگر به دنبال تمیز کردن محصولات این کمپانی با مواد ضدعفونی‌کننده باشید، می‌توانید به سراغ اتانول ۷۵ درصد بروید.

کوپرتینویی‌ها همچنین به کاربران هشدار داده‌اند که از آب ژاول یا وایتکس برای تمیز کردن محصولات این کمپانی استفاده نکنند:

«از ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد، اتانول ۷۵ درصد یا ضدعفونی‌کننده کلوراکس استفاده کنید. با این مواد به آرامی سطوح سخت و غیرمتخلخل محصولات اپل مانند نمایشگر، کیبورد و سایر سطوح خارجی را تمیز کنید. از محصولات حاوی وایتکس یا هیدروژن پراکسید استفاده نکنید. از ورود ضدعفونی‌کننده‌ها به داخل دستگاه جلوگیری کنید و همچنین محصولات را درون آن‌ها غوطه‌ور نکنید. از آن‌ها روی سطوح پارچه‌ای و چرمی هم استفاده نکنید.»

اپل هیدروژن پراکسید

با توجه به اینکه آسیب ناشی از ورود مایعات به داخل آیفون و سایر محصولات اپل بطور معمول جزو گارانتی به حساب نمی‌آید، کاربران پیش از هشدار کوپرتینویی‌ها هم نسبت به این موضوع محتاط بودند. با این وجود، در برخی مواد تمیز‌کننده‌های خانگی شاهد استفاده از آب ژاول یا هیدروژن پراکسید هستیم و حالا اپل نسبت به استفاده از آن‌ها هشدار داده است.

در حالی که اپل چنین موضوعی را هشدار داده، استفاده از این مواد برای محصولات برندهای دیگر هم توصیه نمی‌شود. این مواد می‌توانند به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب وارد کنند، آسیبی که اکثرا تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرند. علاوه بر این، برای تمیز کردن سطوح از پارچه نرم استفاده کنید و به سراغ محصولاتی مانند حوله‌های کاغذی یا دستمال کاغذی نروید که به دستگاه شما آسیب وارد می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی