ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری‌های شارژ
تکنولوژی

اوپو از جدیدترین فناوری‌ شارژ سریع خود رونمایی کرد

اوپو که یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در زمینه فناوری شارژ سریع است، جدیدترین فناوری‌های شارژ سریع خود را با هدف اطمینان پیدا کردن از ایمنی باتری در هنگام انجام فرآیند شارژ سریع معرفی کرد. اوپو ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۷

اوپو که یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در زمینه فناوری شارژ سریع است، جدیدترین فناوری‌های شارژ سریع خود را با هدف اطمینان پیدا کردن از ایمنی باتری در هنگام انجام فرآیند شارژ سریع معرفی کرد.

اوپو ادعا می‌کند که با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی خود اکنون یک باتری پس از ۱۵۰۰ چرخه شارژ فقط ۲۰ درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهد که این میزان ۳۰۰ درصد بیشتر از الزامات اولیه باتری است.

اوپو می‌گوید که با استفاده از این فناوری‌ها، انجام شارژ با یک شارژر ۶۵ وات اکنون ۲۰ درصد سریع‌تر انجام می‌شود و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت در ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد. در مورد محصولات آینده این شرکت که از این فناوری‌های شارژ استفاده خواهند کرد صحبت نشده است.

فناوری‌های شارژ

فناوری‌ شارژ اوپو با سلول دو رشته‌ای داخلی شروع می‌شود که اساسا گروه‌بندی دو سلول در یک محفظه باتری است. در این روش یک لایه پلیمری به دو سلول باتری اجازه می‌دهد تا به طور مستقل از یکدیگر کار کنند. اوپو در فرآیند‌های شارژ خود از یک تراشه تشخیص ایمنی باتری استفاده کرده که بسیار ضروری است. این تراشه افت ولتاژ را بررسی می‌کند و در صورت نیاز به بررسی‌های بیشتر یا تعویض باتری به کاربران هشدار خواهد داد.

شارژ هوشمند این نوید را می‌دهد که به صورت پویا بهترین جریان شارژ موجود را برای انواع مختلف باتری و آداپتورهای شارژ تنظیم کند. در این روش بهترین جریان ممکن با کمترین میزان گرمای مجاز انتخاب خواهد شد. اوپو درباره گرما نیز می‌گوید که با استفاده از یک فیوز با امپدانس پایین توانسته گرمای تولید شده در هنگام شارژ را نیز نصف کند.

اوپو همچنین قصد دارد برای اولین بار در در مدار گوشی‌ها و احتمالا شارژهای خود از نیترید گالیم استفاده کند. استفاده از این ترکیب شیمیایی مقاومت ولتاژ بهتری نسبت به سیلیکون ارائه می‌کند و همچنین در انتقال جریان کارآمدتر ظاهر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱ مرداد ۱۴۰۰

    با استفاده از فیوز با امپداتس پایین، گرما را نصف کند؟!؟
    عبارت اصلی "لو امپدنس فیوزینگ" هست به معنی دسته کردن و فشرده کردن با کمترین مقاومت جریانی! لطفا اصلاح کنید

مطالب پیشنهادی