ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: رتبه ایران در حوزه امنیت سایبری ۱۶ پله ارتقاء پیدا کرد

وزیر ارتباطات و فناوری در آخرین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم، از ارتقای ۱۶ پله‌ای رتبه ایران در حوزه امنیت سایبری خبر داد. وی همچنین گفت که تعداد خدمات دولت الکترونیک در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری در آخرین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم، از ارتقای ۱۶ پله‌ای رتبه ایران در حوزه امنیت سایبری خبر داد. وی همچنین گفت که تعداد خدمات دولت الکترونیک در کشور از ۷ مورد حالا به ۱۰۲۳ خدمت رسیده است.

«محمد جواد آذری جهرمی» در این اجلاس، ضمن اعلام این خبر با اشاره به اخبار متعددی که درباره مشکلات امنیتی کشور منتشر می‌شود اظهار داشت: «اگر اخباری گهگاه منتشر می‌شود از مشکلاتی که در حوزه امنیت وجود دارد، به این دلیل است که ما از ۷ خدمت الکترونیکی به ۱۰۲۳ خدمت رسیدیم و طبیعی است وقتی که این خدمات توسعه پیدا می‌کند، مسأله امنیت آن هم تبدیل به چالش جدیدی می‌شود.»

=جهرمی در ادامه به وعده‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه ارتباطات پرداخت و اعلام کرد که بخش عمده آن‌ها به ثمر نشسته است: «امروز ۱۰۰ درصد شهروندان ایران به اینترنت دسترسی دارند و ۹۸.۵ درصد مردم ما در روستاهای کشور در پهنه ایران بزرگ و پهناور متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند و به زیرساخت اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که قبل از این ما ۴ میلیون پورت ای‌دی‌اس‌ال در شهرهای کشور داشتیم و در مناطق روستایی، اصلا پدیده‌ای به نام زیرساخت شبکه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک وجود نداشت.»

وزیر ارتباطات با تأکید بر آمار حوزه دولت الکترونیک ادامه داد: «در سال ۹۲ چیزی به اسم گذرگاه خدمات دولت الکترونیکی یا همان GSP وجود خارجی نداشت اما در دولت یازدهم شکل گرفت و در پایان سال ۱۳۹۵، ۱۷ دستگاه به این پایانه متصل بودند. در پایان تیر ماه سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۶۲ دستگاه اجرایی داریم که به جی‌اس‌پی متصل و در حال ارائه خدمات هستند و ۲۰۸ دستگاه اجرایی در حال دریافت خدمات هستند و ۱۰۲۳ خدمت را ارائه می‌کنند.»

آذری جهرمی همچنین درباره آمار تراکنش‌های دولت الکترونیکی ادامه داد: «آمار تجمیعی تبادل اطلاعات این بوده که در پایان سال ۹۵، یک میلیون و ۶۶ هزار و ۴ تراکنش در دولت الکترونیکی تبادل‌ شده و تا پایان تیر ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۸۰۶ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۷۸ تراکنش به صورت تجمیع چند سال تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی انجام شده است»

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود به آمار و ارقام مهم دیگری نیز اشاره کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیابی به ۲ میلیارد و ۸۰۰ تبادل الکترونیکی تا پایان تیر ماه سال جاری اشاره کرد.

جهرمی همچنین درباره میزبانی اطلاعات دستگاه‌های دولتی در دیتابیس‌های داخلی گفت: «بنا بر آمار دبیر شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۲ ، ۴۰ درصد اطلاعات دولت در خارج از کشور «هاست» می‌شد و خدمات الکترونیک دولت میزبانی آن در خارج از کشور بود، در سال ۱۳۸۹، ۴۸ درصد اطلاعات کشور خارج از کشور نگهداری می‌شد و امروز با توجه به زیرساخت‌هایی که در دولت توسعه داده شده ما هیچ دستگاه دولتی نداریم که اطلاعات آن خارج از کشور «هاست» شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی