ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکثر نمایندگان مجلس با اصل 85 ‌‌‌شدن طرح صیانت مخالفت کردند

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با ارسال توییتی از مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با اصل 85 شدن طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که این روزها از آن با ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با ارسال توییتی از مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با اصل 85 شدن طرح «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که این روزها از آن با عنوان «طرح صیانت» هم یاد می‌شود، خبر داد.

«رضا باقری اصل» در توییتی نوشت: «تا قبل از خروج از دستور طرح صیانت سه‌برابر موافقین، نمایندگان برای مخالفت با اصل 85 ‌‌‌شدن #طرح_صیانت_فضای_مجازی ثبت نام کردند. نظر مجلس به سمت کارشناسی تر ‌شدن و اخذ نظر ذینفعان اصلی که کسب و کارها و نوآوران عصر دیجیتال کشور هستند گرایش پیدا کرده است.»

در بخشی از اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده که مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

با توجه به مخالفت اکثریت نمایندگان با اصل 85 شدن این طرح، انتظار می‌رود که حساسیت‌های بیشتری روی آن اعمال شده و مشکلات طرح به شکل کارشناسی و با اخذ نظر صاحب‌نظران و افراد ذی‌نفع در آن بررسی شود.

طرح جنجالی «قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» قرار بود امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، اما به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس امروز نوبت به بررسی آن نرسید اما احتمال بررسی آن طی یکی دو روز آینده همچنان به قوت خود باقیست.

شایان ذکر است که طی روزهای اخیر، مخالفت‌ها و انتقادات نسبت به این طرح به اوج خود رسیده به گونه‌ای که وزیر ارتباطات، انجمن تجارت الکترونیک و 50 کسب و کار اینترنتی فعال در کشور با ارسال نامه‌هایی انتقادات خود به این طرح را از دیدگاه‌های مختلف ابراز کرده‌اند. با این حساب باید منتظر ماند و دید که اوضاع در ادامه چطور پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی