ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال‌جی روی مانیتور ۴۸۰ هرتزی و فناوری IPS Black کار می‌کند

رفرش ریت نمایشگرها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و می‌توانید در بازار مانیتور و لپ‌تاپ با نمایشگر ۳۶۰ هرتزی نیز پیدا کنید. با این حال ال‌جی می‌خواهد یک مانیتور ۴۸۰ هرتزی روانه بازار کند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

رفرش ریت نمایشگرها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و می‌توانید در بازار مانیتور و لپ‌تاپ با نمایشگر ۳۶۰ هرتزی نیز پیدا کنید. با این حال ال‌جی می‌خواهد یک مانیتور ۴۸۰ هرتزی روانه بازار کند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت «Blur Busters» یک نمونه مهندسی از اولین نمایشگر 4K با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را مورد آزمایش قرار داد و توانست رفرش ریت آن را در حالت 540p به ۴۸۰ هرتز برساند. این محصول ساخت شرکت «ZisWorks» بود و در مدل‌های ۲۸ اینچی با پنل TN و ۳۹ اینچی با پنل VA در دسترس قرار گرفت.

اگرچه چنین نمایشگرهایی برای آزمایش‌ها توسعه پیدا کردند، اما انتظار می‌رود در آینده با نمونه‌های تجاری مانیتورها با رفرش ریت ۴۸۰ هرتز روبه‌رو شویم. طبق گزارشی جدید، ال‌جی دیسپلی و همچنین AUO در حال کار روی چنین پنل‌هایی هستند و ظاهرا می‌خواهند تولید آن‌ها را اواخر ۲۰۲۲ آغاز کنند. با توجه به این موضوع، احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه گسترده محصولات مجهز به این پنل‌ها باشیم.

مانیتور ال‌جی

این احتمال وجود دارد که مانیتور ال‌جی در نمایشگر CES 2023 به نمایش گذاشته شود، مشابه کاری که ایسوس و انویدیا در CES 2020 انجام دادند. این دو کمپانی اولین پنل ۳۶۰ هرتزی جهان را در قالب مانیتور ROG Swift PG259QN به نمایش گذاشتند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره مانیتور ال‌جی منتشر نشده، با این حال ظاهرا باید منتظر پنل ۲۴.۵ اینچی با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از DisplayHDR 400 باشیم. درباره محصول AUO تنها می‌دانیم یک پنل 1080p است. این کمپانی همچنین احتمالا در سال جاری میلادی از یک مانیتور 1440p با رفرش ریت ۳۶۰ هرتز رونمایی خواهد کرد.

در نهایت به نظر می‌رسد ال‌جی روی فناوری جدیدی به نام «IPS Black» کار می‌کند. این فناوری می‌تواند منجر به تولید رنگ مشکی عمیق‌تر در پنل‌های IPS LCD شود. احتمالا اولین مانیتورهای مجهز به این فناوری ژانویه سال آینده میلادی از راه می‌رسند. این محصولات نمایشگر ۲۷ و ۳۱.۵ اینچی 4K خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی