ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های اسنوا پنل ایرانی خواهند داشت

در نیمه سال 1399 گزارش‌هایی مبنی بر معرفی تلویزیون‌های متفاوت از اسنوا با پنل‌های ایرانی وجود داشت که به دلیل تکنولوژی‌های پیچیده تولید، این خبر تاکنون تایید نشده بود. گمانه‌زنی‌ها ادامه داشت تا در نهایت ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

در نیمه سال 1399 گزارش‌هایی مبنی بر معرفی تلویزیون‌های متفاوت از اسنوا با پنل‌های ایرانی وجود داشت که به دلیل تکنولوژی‌های پیچیده تولید، این خبر تاکنون تایید نشده بود. گمانه‌زنی‌ها ادامه داشت تا در نهایت کارخانجات تولیدکننده اسنوا خبر از افتتاح عملیاتی خط تولید پنل نمایش داد که می‌تواند نقطه عطفی در تلویزیون‌های تولید ایران باشد. این بزرگترین و پیچیده‌ترین سرمایه‌گذاری گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب پس از سایت تولید برد در هلدینگ لوازم خانگی خود است.

معرفی پنل‌های ایرانی که برای اولین بار در ایران و روی دومین خط خاورمیانه می‌تواند تولید شود، انقلابی در زمینه لوازم خانگی کشور بوده و اجازه معرفی ویژگی‌های جدیدی را به تمامی محصولات اسنوا خواهد داد.

سایت تولید تلویزیون در زمینی به وسعت ۸۰۰۰ مترمربع فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با تولید CRT در ابعاد ۱۴، ۲۱ و ۲۹ اینچ آغاز کرد و در حال حاضر تلویزیون‌های LED تا سایز 75 اینچ را روی خط تولید خود قرار می‌دهد. این سایت با داشتن دستگاه‌های TDK و AVK به‌منظور مونتاژ تمام‌اتوماتیک بردهای الکترونیکی، دستگاه Soldering تمام‌اتوماتیک، دستگاه BGA، دستگاه شستشوی برد آلتراسونیک، تجهیزات Signal Room جهت تولید شبکه‌های آنالوگ و دیجیتال و داشتن اتاق Clean Room، از مجموعه‌های منحصر‌ به‌فرد در این زمینه محسوب می‌شود که در این مرحله، تولید پنل تصویر، این چرخه را کامل می‌کند.

این خط تولید تمام رباتیک که تنها نمونه موجود حال حاضر در ایران است، می‌تواند روزانه 2500 پنل تا سایز 65 اینچ را با فرکانس‌هایی از 60 تا 400 هرتز تولید کند.

اسنوا در حال حاضر تلویزیون‌های Ultra HD تا سطح 8K خود را نیز با تکنولوژی‌های متفاوت LED ،OLED ،QLED و با قابلیت‌هایی نظیر IPS و VA دنبال کرده است که نیازهای آن از این پس در این خط تولید پشتیبانی می‌شود. داخلی شدن این خط به مشتریان این برند اجازه خواهد داد محصولات به‌روزتر و متنوع‌تری را تجربه کنند.

«علیرضا حاتمی»، مدیر روابط عمومی اسنوا در این خصوص گفت: «گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب به عنوان مجموعه سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های قابل توجهی ایجاد کرده است که در ترکیب با دانش طراحی و بازاریابی اسنوا، منحصر به‌فرد بودن خود را نشان داده است. اسنوا مسیر مشخصی در تولید را دنبال می‌کند و ارزش‌هایی فرامحصولی در سازمان خود ترسیم کرده است و به دنبال معنا کردن «پیشرفتگی» در تمامی زمینه‌های مرتبط به خود است. هر چند پله‌های زیادی برای بالا رفتن مانده است.»

وی افزود: «پیش از این اسنوا توانسته است برد و نرم افزارهای تلویزیون‌های خود را تولید کرده و پنل نمایش، بخش مهمی از پازل یک محصول کاملا ایرانی در این حوزه بود.»

حاتمی ادامه داد: «با راه‌اندازی این خط، به دنبال اجرای برنامه‌هایی هستیم که می‌تواند روی افزایش تعهدات گارانتی مرتبط با تلویزیون نیز به دلیل امکان تعمیر پنل تصویر آن، تاثیرگذار باشد.»

اسنوا که از 16 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون طیف محصولات بسیاری را معرفی کرده که برخی جای خود را در بازار باز و بعضی هم به موزه اسنوا پیوسته‌اند. به جز محصولات اصلی شامل تلویزیون، ساید-بای-ساید، یخچال-فریزر، اجاق گاز، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، این برند در کارنامه خود تولید محصولاتی نظیر مایکروویو و جاروبرقی و حتی محصولاتی متفاوت نظیر جاروبرقی‌های رباتیک و یا محصولات تصفیه آب و هوا را نیز داشته است.

اسنوا در چند سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در طراحی محصول، تکنولوژی‌های صوتی و تصویری تا رابط کاربری انجام داده است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل ظرفیت بازار ایران و منطقه خاورمیانه، استراتژی‌های جدیدی را برای توسعه بازارهای فعلی و توسعه محصولاتی متفاوت‌تر به بازارهای بین‌المللی را پیگیری کند. در این راستا چندی پیش نیز این شرکت سرمایه‌گذاری بزرگی را برای احداث یک مرکز توسعه فناوری و کارخانه نوآوری در همکاری با یک دانشگاه به نام Snowatec انجام داد تا شبکه علمی خود را نیز تقویت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۶ مرداد ۱۴۰۰

    خب از مواد اولیه بگیر تا کل دستگاها خارجیه و فقط اینجا مونتاژ میشن دیگه کار شاخی نیست
    وقتی که مواد اولیه رو توی ایران ساختن باید افتخار کرد

    • k n
      k n | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

      رم یک شبه ساخته نشد! به این زودی ها نمیشه به جایی رسید که شرکت های بزرگ لوازم خانگی دنیا با بیش از صد سال سابقه قرار دارن(فیلیپس مثلا). مهم اینه که شرکت هایی مثل اسنوا تو مسیر درست هستن، حداقل اسنوا مسیر خیلی درستی در پیش گرفته. فراموش نکنید صنعت در شرق آسیا به همین روش و با مونتاژ و مهندسی معکوس شروع شد.

  • علی
    علی | ۶ مرداد ۱۴۰۰

    فناوری رو از کجا خریدن
    ؟

    • k n
      k n | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

      خرید فناوری بد نیست، چرخ رو نباید دوباره اختراع کرد، چیزی که اشتباهه درجا زدن در مونتاژه، از شرکت هایی که تکنولوژی وارد میکنن باید حمایت کرد، اینها برخلاف جریان آب و چیزی که تو ایران باب شده یعنی مونتاژ و در جا زدن (مثل خودروسازها) شنا میکنن و اگر همینطور ادامه بدن به تولید تکنولوژی و علم هم میرسن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی