ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گردشگری الکترونیک
تکنولوژی

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی: با طرح صیانت، ایران را از صنعت توریسم حذف می‌کنند

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی طرح صیانت مجلس را طرحی آسیب‌رسان به صنعت گردشگری کشور توصیف کرده و ضمن اشاره به تضاد آن با پروژه «مقابله با ایران‌هراسی» اعلام کرده که اجراکنندگان این طرح، ایران را ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۴

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی طرح صیانت مجلس را طرحی آسیب‌رسان به صنعت گردشگری کشور توصیف کرده و ضمن اشاره به تضاد آن با پروژه «مقابله با ایران‌هراسی» اعلام کرده که اجراکنندگان این طرح، ایران را حذف می‌کنند.

«حسن تقی‌زاده انصاری» در انتقاد به طرح صیانت گفته است: «بیش از ۹۰ درصد جذب گردشگر و آشنایی علاقه‌مندان به سفر، از طریق فضای مجازی اتفاق می‌افتد. در دنیای امروز، گردشگر بدون تحقیق مقصدی را برای سفر انتخاب نمی‌کند و این شناخت از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محقق می‌شود. چنان‌چه در این فضا محدودیتی به‌وجود آید بازار گردشگری را از دست می‌دهیم و باعث می‌شویم کشورهای همسایه گردشگران ما را به‌راحتی جذب کنند و کشور ما از فهرست مقاصد گردشگری خارج شود.»

او در ادامه به دوران قطعی سراسری اینترنت و نگرانی‌هایی که برای گردشگران خارجی در پی داشت اشاره کرد و ادامه داد: «به خاطر داریم در سال‌های اخیر با قطع شدن اینترنت تعدادی از گروه‌های گردشگر که قرار بود به ایران سفر کنند، به دلیل همین مسئله سفرشان را به ایران کنسل کردند. از طرفی گردشگرانی که در آن مقطع در ایران بودند چون نمی‌توانستند با دنیای بیرون و خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند، به شدت نگران شده بودند.»

گردشگری الکترونیک

انصاری با اشاره به آسیبی که این طرح بر کسب و کارهای گردشگری وارد می‌کند نیز گفت: «کسب و کارهای گردشگری ارتباط تجاری آنی با شرکای داخلی و خارجی دارند و خدمات خود را طریق شبکه‌های اجتماعی معرفی و عرضه می‌کنند. حجم زیادی از بازاریابی‌های گردشگری دیجیتالی انجام می‌شود، بنابراین اگر این فضا محدود شود فرصت معرفی ایران گرفته می‌شود و نمی‌توانیم دیگر از این ظرفیت و فرصت برای معرفی ایران استفاده کنیم.»

او همچنین گفت که تا همین حالا، از نظر تبلیغات و بازاریابی آن‌طور که شایسته کشور بوده کاری انجام نشده و بخش خصوصی گردشگری همواره در تلاش بوده در عین معرفی خدمات خود، ایران را هم معرفی کند، اما چنان‌چه این فضای تبلیغاتی محدود شود، ایران هم حذف خواهد شد.

انصاری در ادامه گفت: «تبلیغ در فضای مجازی آسان‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش است. از طرفی، گردشگر خارجی وقتی بداند با سفر به کشوری تمام ارتباطاتش با دنیای بیرون و خانواده قطع خواهد شد، قطعا چنین مقصدی را برای سفر انتخاب نمی‌کند و به‌راحتی آن را از فهرست مقاصدش حذف خواهد کرد.»

به اعتقاد رییس جامعه گردشگری الکترونیک از بین رفتن کسب و کارهای خُرد گردشگری مثل صنایع دستی و خانه‌های بوم‌گردی، اختلال سایت‌های رزرواسیون هتل و بلیت هواپیما و شکست پروژه «مقابله با ایران‌هراسی» را از تبعات اجرای این طرح در کشور خواهند بود.

انصاری همچنین تأکید کرد که صنعت گردشگری یک سال و نیم بسیار سختی را پشت سر گذاشته است و اکنون به مشوق و حمایت نیاز دارد و با اعمال یک محدودیت، نباید باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای شاغلان آن شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی