ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

صدها هزار نفر در پی شیوع گونه دلتا کرونا در چین قرنطینه شدند

موج جدید کرونا دلتا که از شهر «نانجینگ» چین شروع به شیوع کرده، حالا به پنج استان و شهر پکن رسیده و صدها هزار نفر را به قرنطینه اجباری برده است. گفته می‌شود که فراگیری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

موج جدید کرونا دلتا که از شهر «نانجینگ» چین شروع به شیوع کرده، حالا به پنج استان و شهر پکن رسیده و صدها هزار نفر را به قرنطینه اجباری برده است. گفته می‌شود که فراگیری این موج بدترین شرایط همه‌گیری را در چند ماه اخیر در چین به وجود آورده است.

چین به عنوان اولین کشور دنیا که قرنطینه سراسری را از اوایل سال ۲۰۲۰ شروع کرد، توانست تا حدی شرایط همه‌گیری را کنترل کند. ولی شیوع گونه دلتا که با سرعت زیادی بین افراد منتقل می‌شود این رکورد را با مشکل روبرو کرده است. گونه دلتا اولین بار در فرودگاه نانجینگ در استان «جیانگسو» مشاهده شد.

شهر نانجینگ جمعه همین هفته از ابتلای مجموعا ۱۸۴ نفر به ویروس کرونا خبر داد. آزمایش ۹ کارگر خدماتی فرودگاه بین‌المللی «نانجینگ لوکو» در تاریخ ۲۹ تیر مثبت اعلام شده بود. حالا گفته می‌شود که حداقل ۲۰۶ مبتلای جدید در سراسر چین از طریق موج ایجاد شده در شهر نانجینگ به این بیماری مبتلا شده‌اند.

«دینگ جی»، از مقامات بهداشتی شهر نانجینگ می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهند که این کارگرها پیش از ابتلا مشغول پاکسازی کابین پرواز CA910 روسیه بوده‌اند. حالا صدها هزار نفر از ساکنان استان جیانگسو که نانجینگ شهر مرکزی آن‌جاست، وارد قرنطینه شده‌اند. تمام ۹.۲ میلیون نفر از ساکنان این شهر نیز تاکنون دو بار آزمایش کرونا داده‌اند.

در منطقه «چنگ‌پینگ» شهر پکن که دو نفر با ویروس کرونا شناسایی شده‌اند، ۴۱ هزار نفر در ۹ منطقه مسکونی به قرنطینه رفته‌اند. این موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، اولین موارد شناسایی‌ شده محلی در شش ماه اخیر در پایتخت چین است.

موج جدید ویروس کرونا دلتا از نظر جغرافیایی بزرگ‌ترین موج چند ماه اخیر در دنیاست و حتی سخت‌گیری‌های شدید چین هم نتوانسته جلوی شیوع آن را بگیرد. مقامات ارشد چینی مسئولان فرودگاه نانجینگ را به خاطر عدم نظارت دقیق و مدیریت غیرحرفه‌ای در شیوع این ویروس مقصر می‌دانند.

اکثر بیماران اولیه نانجینگ واکسن دریافت کرده بودند، با این حال به گونه دلتا مبتلا شدند. شهر توریستی «ژانگ‌جیاجیه» در استان «هونان» هم به نقطه تجمع دیگری برای ویروس کرونا تبدیل شده و اخیرا حداقل ۱۸ مبتلای جدید در آن‌جا شناسایی شده است.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره گونه دلتا کرونا می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • behzad izadi
    behzad izadi | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    دیدن خیلی تابلوعه کل دنیا درگیرن اینا هیچ مورد مبتلا ندارن الکی چهار نفر و مثب اعلام کدرن بگن مثلا ماهم مثل شماییم..
    چاینا ویروس😏

  • M.Hexa.M
    M.Hexa.M | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    میگن هیچ وقت برای کسی آرزوهای بد نکن مخصوصا اینکه به قوانین کارما اعتقاد داشته باشی، ولی این ویروس حاصل خودخواهی و کند ذهنی چین بود که تا الان حدود 4 میلیون نفر رو کشته، امیدوارم چین بیش از اینها تاوان پس بده!!!!

  • مهدی
    مهدی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    به درک !!!

    همه چیزخوارهای لعنتی

مطالب پیشنهادی