ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: بررسی طرح صیانت از دو هفته‌ دیگر آغاز می‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که تصویب بررسی طرح صیانت در قالب اصل 85 به معنی مخفی کاری نیست اعلام کرد به زودی کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگان از کمیسیون‌های تخصصی مختلف مجلس تشکیل ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که تصویب بررسی طرح صیانت در قالب اصل 85 به معنی مخفی کاری نیست اعلام کرد به زودی کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگان از کمیسیون‌های تخصصی مختلف مجلس تشکیل و از دو هفته‌ آینده بررسی طرح در قالب این کمیسیون آغاز خواهد شد.

«مجید نصیرایی» با اشاره به این که فعلا شیوه بررسی این طرح در قالب اصل 85 قانون اساسی تصویب شده و هنوز جزئیات آن بررسی نشده است، به دفاع از طرح صیانت پرداخته و گفت:

«آیا فضای مجازی صرفا به کسب‌وکارها محدود می‌شود و نباید فرهنگ و امنیت در این حوزه را نیز مورد توجه قرار داد؟ چرا فعالیت‌های داخلی در فضای مجازی باید توسط بیگانگان مدیریت شود؟ ما یک پیش‌نویس برای طرح ساماندهی فضای مجازی آماده کردیم و معتقدیم هنوز برخی از ابعاد در آن دیده نشده است بنابراین صاحب‌نظران می‌توانند پیشنهادات خود را برای اصلاح آن ارائه دهند.»

او با تاکید بر این که بررسی طرح در قالب اصل 85 به معنای مخفی کاری نیست، می‌گوید قرار است کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگانی از کمیسیون‌های تخصصی مختلف مجلس تشکیل شود و از دو هفته‌ آینده بررسی طرح در قالب این کمیسیون آغاز خواهد شد:

«می‌خواهیم به صورت مفصل با حضور شما طرح را بررسی کنیم. حتی برخی از دوستانی که موافق اصل 85 بودند، در مورد بندهایی از این طرح بحث دارند. از شما دعوت می‌کنیم و می‌توایند در مورد واو به واو این طرح بحث کنید تا در نهایت بتوانیم براساس اظهارنظرها و اصلاحات انجام‌شده، به جمع‌بندی نهایی برسیم.»

به گفته نصیرایی مجلس برای بررسی این طرح عجله ندارد اما باید ساماندهی فضای مجازی از نقطه‌ای آغاز می‌شد.

بررسی طرح صیانت

او معتقد است تشکیل این کمیسیون مشترک فرصتی فراهم می‌کند تا از طریق هم‌اندیشی با متخصصان به طرحی پخته‌تر دست پیدا کنیم: «من به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی تضمین می‌دهم که از حضور متخصصان و اصناف مربوطه در روند بررسی این طرح در جلسات کارشناسی بهره‌مند خواهیم شد.»

آن طور که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید، پیش از این که لایحه بودجه به مجلس ارسال شود، پیش‌نویس این طرح آماده بود. سپس به دلیل برگزاری انتخابات به تعویق افتاد و حالا هم نگاهی که به این طرح وجود دارد، فراقوه‌ای است. بنابراین قطعا باید با نگاهی فراتر از دیدگاه دولت‌ها و ادوار مختلف مجلس آن را نهایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Meysam
    Meysam | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    صیانت چی کشک چی
    یک جماعت بی دین و دروغگویی هستن اینا که دنیا داره بهمون میخنده
    این طرح تیر خلاص به خودشونه نه اینترنت

  • Meysam
    Meysam | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    بخدا ظلمه اینترنت کشور رو این قطع و وصل کنه
    بشر تو از دنیای فناوری اطلاعات چی میدونی؟
    فقط نسشتی گفتی چیکار کنیم گندکاری ها رو کسی نفهمه
    این طرح رو اوردی روکار.

  • Brown
    Brown | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    یارو قیافش‌ شبیه اسب ابن ملجم مرادیه واسه اینترنت ۸۵ میلیون تصمیم میگیره

  • pouya20
    pouya20 | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    فرق نمیکنه چی داره میگه! به نظر من سوال اصلی اینه که تو اون نیم ساعتی که مجلس جلسه غیر علنی داشت چه اتفاقی افتاد که همه یکهو قانع شدن؟ باقیش همه شعر و قصه هستش. من حدس میزنم دستوری از بالا برای تایید طرح اومده . اگر این اتفاق افتاده مطئن باشید که تصویب میشه. حس من اینه که کمسیون فرهنگی که گرایشات سیاسی کاملا مشخصی دارند میخوان سپر بلای آقای رئیسی بشند چون خودش مطمئنا مطلع بود از طرح و در سخنرانی انتخاباتیش هم به بخش کوچکی(VPN دولتی) اشاره کرد. الانم ملت رو وادار کردن سر واو و لام تو طرح با این دوستان مباحثه کنن. در نهایت طرح اونطوری که از اول مشخص شده تصویب میشه. آقای رئیسی که میگه به من جمعه عصر گفتن!! VPN هم اینطوری خواهد بود که احتمالا به پزشکها ، خبرنگارا و اساتید دانشگاه اول حال میدن تا جامعه به جان هم بیفته و بعد کم کم افسارش رو میکشن. میشیم غورباقه پخته!

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    نیازی به بررسی نیست، وقت خودتون هم تلف نکنید، شما که با هدف فیلتر کردن با اسم صیانت دارین اینترنت رو قطع میکنید، دیگه بررسی برا چی هست، قطع کنید

مطالب پیشنهادی