ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در آستانه انتشار iOS 15 روی آپدیت iOS 14.8 کار می‌کند

اشاره‌های موجود در کد نسخه بتای Xcode که به تازگی توسط کاربران کشف شده نشان می‌دهد که اپل در آستانه انتشار آپدیت iOS 15 در حال کار روی آپدیت بزرگ iOS 14.8 است. منتها هنوز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اشاره‌های موجود در کد نسخه بتای Xcode که به تازگی توسط کاربران کشف شده نشان می‌دهد که اپل در آستانه انتشار آپدیت iOS 15 در حال کار روی آپدیت بزرگ iOS 14.8 است. منتها هنوز نمی‌دانیم که این آپدیت شامل چه ویژگی‌ها و تغییراتی خواهد بود.

به گزارش توسعه‌دهنده‌ای به نام Brendan Shanks، جدیدترین نسخه کد Xcode بتا از iOS 14.8 به عنوان یک نسخه موجود یا نسخه‌ای که به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد نام برده است. این به‌روزرسانی در قالب نسخه‌ای از iOS 14 عرضه می‌شود اما ذکر نشده که یک آپدیت کوچک مثل iOS 14.7.1 باشد. با این حساب، باید انتظار یک آپدیت بزرگ را داشته باشیم.

اپل اکثر آسیب‌پذیری‌های بزرگ iOS را در آپدیت‌های اخیر برطرف کرده بود و جدیدترین به‌روزرسانی خود را در اواخر ماه ژوئیه به دست کاربران رساند. از سوی دیگر، چون آپدیت iOS 15 در فصل پاییز منتشر می‌شود، بعید است که این به‌روزرسانی ویژگی‌های بزرگی داشته باشد، در نتیجه، هنوز نمی‌دانیم که این آپدیت چه تغییراتی را در بر می‌گیرد.

عرضه هشتمین آپدیت بزرگ در یک نسخه از iOS حرکتی بی‌سابقه است، چرا که اپل همیشه آپدیت‌های iOS را نهایتا در نسخه هفتم متوقف می‌کرد. این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال گفت که حتی پس از عرضه نسخه جدید iOS به ارائه آپدیت‌های امنیتی برای نسخه‌های قبلی ادامه می‌دهد.

بنابراین به نظر می‌رسد که آپدیت iOS 14.8 حداقل از نظر امنیتی وضعیت کاربرانی را ارتقا دهد که ترجیح می‌دهند روی نسخه قبلی باقی بمانند و به iOS 15 آپگرید نکنند. کوپرتینویی‌ها قبلا گفته بودند که این امکان از طریق بخش تنظیمات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند هر کدام از به‌روزرسانی‌ها را که خواستند نصب کنند.

با توجه به این که اپل می‌خواهد در iOS 15 از ویژگی جدید مقابله با سوءاستفاده از کودکان استفاده کند، حالا شرایط بهتری برای کاربران iOS 14 فراهم خواهد شد تا برای مدت بیشتری در این نسخه باقی بمانند و با آرامش بیشتری برای آپگرید تصمیم‌گیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی