ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زد فلیپ۳
تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از گوشی تاشو گلکسی زی فلیپ ۳

سامسونگ دقایقی پیش از از دو گوشی تاشو جدید رونمایی کرد. گلکسی زی فولد۳ به نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی مجهز شده که زمانی که باز می‌شود ابعادی در حد یک تبلت کوچک دارد. اما سامسونگ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۳

سامسونگ دقایقی پیش از از دو گوشی تاشو جدید رونمایی کرد. گلکسی زی فولد۳ به نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی مجهز شده که زمانی که باز می‌شود ابعادی در حد یک تبلت کوچک دارد. اما سامسونگ کاربرانی که به دنبال گوشی کوچکتر و جمع و جورتری هستند را هم فراموش نکرده و گلکسی زی فلیپ۳ را برای آنها در نظر گرفته است.

سامسونگ گلکسی زی فلیپ۳ نمایشگر تاشو ۶.۷ اینچی دارد که رزولوشن +fHD (۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) را نمایش می‌دهد. پنل نمایشگر از نوع داینامیک امولد 2X است و نسبت ۲۲ به ۹ دارد. اما یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های نمایشگر نسبت به نسل قبل پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است که نوید رابط کاربری روان‌تر و تجربه لذت بخش‌تر در بازی‌ها را می‌دهد. گلکسی زی فلیپ۳ در بیرون هم نمایشگری به نام کاور اسکرین دارد که به مراتب بزرگ‌تر از نمایشگر ۱.۱ اینچی نسل قبلی است. ابعاد این نمایشگر به ۱.۹ اینچ افزایش یافته و پنل سوپر امولد آن رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ پیکسل را نمایش می‌دهد.

گلکسی زد فلیپ۳

سامسونگ در مورد نمایشگر دوم می‌گوید که اندازه آن موجب شده بین طراحی و قابلیت استفاده از گوشی تعادل برقرار شود. با این نمایشگر می‌توانید ساده‌تر از قبل لیست اعلان‌ها را ببینید و سوایپ کنید. همچنین در صورتی که بخواهید جزئیات بیشتری را ببینید کافی‌ست به انتهای هر اعلان بروید و روی Open App ضربه بزنید. کاور اسکرین همچنین قابلیت‌های متنوعی دارد. با سوایپ به سمت راست می‌توانید اعلان‌ها را ببینید و برای دسترسی به ویجت‌ها کافی‌ست به سمت چپ سوایپ کنید. با سوایپ به سمت پایین به تنظیمات سریع و با سوایپ به سمت بالا به سامسونگ پی دسترسی دارید. اگر ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ را داشته باشید حتی می‌توانید تم ساعت نمایش داده شده روی کاور اسکرین را با تم ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ به طور مشابه تنظیم کنید.

در زیر ظاهر زیبای گلکسی زی فلیپ چیپست ۵ نانومتری ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۸۸ قرار گرفته است. ۳ خوشه پردازنده فرکانس کاری ۲.۹۵، ۲.۴۱ و ۱.۷۸ گیگاهرتزی دارند. میزان رم گوشی هم ۸ گیگابایت است که با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است.

گلکسی زی فلیپ۳ در حالت باز شده، ضخامت ۶.۹ میلی‌متری و در حالت بسته ضخامت ۱۵.۹ میلی‌متری دارد. وزن گوشی هم نسبت به قبل تغییری نداشته و ۱۸۳ گرم باقی مانده است. گوشی تاشو سامسونگ همچنین توسط شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتس (در قاب پشتی) محافظت می‌شود و برای اولین بار در بین گوشی‌های تاشو (در کنار گلکسی زی فولد۳) به لطف استندارد IPX8 در مقابل نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری و به مدل ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کند؛ اما فاقد گواهینامه برای مقاومت در برابر گرد و غبار است. سامسونگ برای این که مقاومت این گوشی را بیش از پیش افزایش دهد همچنین از محکم‌ترین آلومینیومی که تاکنون تولید کرده، در فریم استفاده کرده است.

گلکسی زد فلیپ۳

سامسونگ در بخش پشتی گوشی، دوربین و نمایشگر دوم را به رنگ مشکی و طور یکپارچه طراحی کرده تا زی فلیپ ۳ ظاهر ساده‌تری داشته باشد. دوربین اصلی رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8 دارد و به فوکوس مبتنی بر پیکسل‌های دوگانه و لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز شده است. در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی f2.2 قرار گرفته است. در بالای نمایشگر هم شاهد دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی f2.4 هستیم. از دیگر مشخصات گوشی باید به باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حسگر اثر انگشت قرار گرفته در فریم اشاره کرد.

گلکسی زی فلیپ۳ در رنگ‌های کرم،‌ سبز، بنفش و مشکی و با اندروید ۱۱ روانه بازار می‌شود ولی کاربرانی که این گوشی را از وبسایت سامسونگ خریداری کنند امکان انتخاب رنگ‌های خاکستری،‌سفید و صورتی را هم خواهند داشت.

گلکسی زد فلیپ۳

سامسونگ همچنین کیس‌های جانبی متنوع و رنگارنگی را برای این گوشی تاشو در نظر گرفته است. یکی از این کیس‌ها به قلابی مجهز شده که در دست گرفتن ایمن گوشی را ساده‌تر می‌کند. کیس دیگر تسمه پارچه‌ای رنگی دارد که روی آن نوشته Flip به چشم می‌خورد. آن گونه که سامسونگ به نمایش گذاشته این تسمه به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید آن را با چند انگشت بگیرید. در پایین این کیس هم قلابی شبیه به کمربند اما کوچکتر تعبیه شده است.

گلکسی زی فلیپ ۳ قیمت پایه ۹۹۹ دلاری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی