ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: ماه‌نشین اسپیس ایکس احتمالا تا قبل از ۲۰۲۴ آماده می‌شود

مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک انتظار دارد ماه‌نشین اسپیس ایکس یا همان استارشیپ تا پیش از ماموریت ماه در سال ۲۰۲۴ آماده شود. زمانی که از ماسک در توییتر درباره برنامه زمانی طراحی این ماه‌نشین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک انتظار دارد ماه‌نشین اسپیس ایکس یا همان استارشیپ تا پیش از ماموریت ماه در سال ۲۰۲۴ آماده شود.

زمانی که از ماسک در توییتر درباره برنامه زمانی طراحی این ماه‌نشین استارشیپ برای سال ۲۰۲۴ سوال پرسیده شد، مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ گفت: «احتمالا زودتر از این زمان.»

توییت اخیر جدیدترین اظهارنظر ماسک درباره پروژه آرتمیس ناسا محسوب می‌شود. چند روز پیش و زمانی که مشخص شد ناسا از برنامه زمانی برای توسعه لباس جدید فضانوردان سفر به ماه عقب است و احتمالا تا سال ۲۰۲۵ چنین لباسی آماده نمی‌شود، ماسک اعلام کرد که در صورت نیاز اسپیس ایکس می‌تواند به تکمیل لباس کمک کند.

اسپیس ایکس چند ماه پیش قرارداد ۲.۸۹ میلیارد دلاری ناسا برای طراحی یک ماه‌نشین را برنده شد. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک برای دستیابی به این قرارداد با دو کمپانی دیگر رقابت کرد که یکی از آن‌ها، بلو اوریجین جف بزوس بود.

بلو اوریجین نسبت به این قرارداد اعتراض کرد که نتیجه اولیه‌اش تعلیق قرارداد از سوی دیوان محاسبات ایالات متحده آمریکا (GAO) بود. اما در نهایت و نزدیک به ۲ هفته پیش GAO اعتراض بلو اوریجین را رد کرد و در همان روز ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به اسپیس ایکس برای پیشبرد برنامه‌ها بودجه اختصاص داده شد.

پروژه آرتمیس می‌خواهد پس از دهه‌ها بشر را دوباره به ماه ببرد، اما برنامه زمانی اعلام شده از سوی ناسا کمی غیرممکن بنظر می‌رسد. آژانس فضایی آمریکا می‌خواهد بشر دوباره در سال ۲۰۲۴ پا روی ماه بگذارد، اما این تاریخ بسیار جاه‌طلبانه است و هنوز باید کارهای زیادی انجام شود.

با وجودی که ماسک از آماده شدن ماه‌نشین اسپیس ایکس تا قبل از ۲۰۲۴ خبر داده، انجام چنین سفری در ۲۰۲۴ کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، مخصوصا که لباس مدنظر ناسا تا این سال آماده نخواهد شد. این احتمال وجود دارد که در صورت شکست در برنامه زمانی کنونی، سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ شاهد انجام چنین ماموریتی باشیم و بشر پس از آن برای سفر به مریخ آماده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

    آژانس فضایی آمریکا می‌خواهد بشر دوباره در سال ۲۰۲۴ پا روی ماه بگذارد
    انجام چنین سفری در ۲۰۲۴ کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد

    وقتی این دو جمله رو میزاریم کنار هم خیلی طنز ماجرا بیشتر خودش رو نشون میده
    تکنولوژی که ۷۵ سال قبل بهش رسیدن هنوز نمیتونن باز تولیدش کنند
    خر خودتی یانکی

    • saeed۱۹۸۵۹
      saeed۱۹۸۵۹ | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

      اخی تنهایی فکر کردی
      به نظرت بهتر نبود بگی امریکا تا به امروز لباس فصا نوردی نساخته چون چه طور ممکنه ۴ سال زمان بخواد طراحی یه لباس وقتی این همه فضا نورد رفته فضا
      این بار دولت نیست که به فضا میره شرکت های خصوصی هستن
      فکر کن شرکت روبیکا و ایران خودرو توی پروژه های فضایی ایران کار کنن فقط بخش خصوصی که میتونه باعث بشه این سفر ها کار آمد و اقتصادی باشه وگر نه ایران هم الان اگه بوجه کلان اون سال های ناسا رو خرج کنه میتونه به ماه برسه

مطالب پیشنهادی