ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استقبال از مک‌بوک پرو Mini-LED به فراگیری این فناوری در بازار کمک می‌کند

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل می‌گوید استفاده از نمایشگر Mini-LED در مک‌بوک پرو اثر خود را بر تمام بازار محصولات الکترونیکی می‌گذارد. او توضیحاتی درباره استراتژی اپل در استفاده از پنل‌های Mini-LED در سال‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل می‌گوید استفاده از نمایشگر Mini-LED در مک‌بوک پرو اثر خود را بر تمام بازار محصولات الکترونیکی می‌گذارد. او توضیحاتی درباره استراتژی اپل در استفاده از پنل‌های Mini-LED در سال‌های پیش رو ارائه کرده است.

بر اساس اعلام این تحلیلگر، کوپرتینویی‌ها اکنون تمرکز خود را روی پایین آوردن ریسک تامین و کاهش هزینه‌های استفاده از فناوری Mini-LED گذاشته‌اند. این شرکت فعلا به دنبال یک تامین‌کننده دیگر می‌گردد تا در تامین قطعات Mini-LED به آن‌ها کمک کند.

کو می‌گوید صنعت نمایشگرهای Mini-LED در گام چهارم از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ شاهد ورود سایر شرکت‌های فناوری خواهد بود. البته این اتفاق منوط به موفقیت اپل در جلب رضایت کاربران است و باید ببینیم که محصولات این شرکت تا چه اندازه فروش خواهند داشت.

کو مدعی است که بخش عمده فروش پنل‌های Mini-LED نه توسط آیپدها بلکه به واسطه مک‌بوک‌ها رشد پیدا می‌کند. او انتظار دارد که فروش مک‌بوک‌ها در مقیاس سالانه در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حدود ۲۰ نسبت به سال قبل از آن بیشتر شود. اپل در حال حاضر از فناوری Mini-LED فقط برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی استفاده می‌کند. کو پیش‌بینی کرده که نسل بعدی آیپد پرو هم به همین فناوری نمایشگر مجهز شود.

مینگ-چی کو می‌گوید اپل در حال آماده‌سازی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با Mini-LED است. تولید انبوه این محصولات ظاهرا از ابتدای ماه اوت آغاز شده و باید در اواخر سال جاری میلادی شاهد معرفی آن‌ها باشیم. این لپ‌تاپ‌ها احتمالا با نسخه جدید تراشه‌های اپل یعنی M1X در پاییز پیش رو به بازار می‌آیند. اپل همچنین در حال کار روی تراشه M2 است که به احتمال زیاد روی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد.

شایعات حاکی از آن هستند که مک‌بوک پرو بعدی بدون تاچ بار ساخته می‌شود ولی دوباره کانکتور مگ‌سیف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه همچنین درگاه‌های دیگری مثل HDMI و کارت حافظه SD خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی