ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

به روز رسانی اسپرت‌ترین خودرو ژاپن؛ آکیورا NSX Type S معرفی شد

پس از انتشار چند تیزر، آکیورا بالاخره از نسخه جدید NSX با پسوند Type S رونمایی کرد. این نسخه سریع‎ترین، قوی‌ترین و چابک‌ترین عضو خانواده خود به شمار می‌رود و پس از آن نسل دوم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پس از انتشار چند تیزر، آکیورا بالاخره از نسخه جدید NSX با پسوند Type S رونمایی کرد. این نسخه سریع‎ترین، قوی‌ترین و چابک‌ترین عضو خانواده خود به شمار می‌رود و پس از آن نسل دوم NSX دیکر تولید نخواهد شد. به گفته آکیورا فقط 350 دستگاه از این نسخه به فروش خواهد رسید که 300 دستگاهِ آن به بازار ایالات متحده اختصاص دارد.

از لحاظ ظاهری Type S همانند یک فیس‌لیفت برای نسل کنونی NSX است. سپر‌های خشن‎‌تر با شکاف‌های بزرگ‌تر، اسپلیتر شاخص‌تر جلو، دیفیوزر فیبرکربنی عقب، رینگ‌های آلیاژی اختصاصی با رنگ خاکستری مات یا مشکی براق، افزایش عرض 0.4 و 0.8 اینچی محورهای جلو و عقب، سقف و رکاب‌های جانبی فیبرکربنی و همچنین آینه‌ها و دستگیره‌های مشکی رنگ از جمله خصوصیات ظاهری NSX Type S هستند.

مدل خاکستری رنگ به 70 دستگاه محدود شده است

نیروبخش آکیورا NSX Type S همان پیشرانه هیبریدی با موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو و سه موتور برقی است. خروجی این پیشرانه با توجه به برخی بروزآوری‌ها، به 600 اسب بخار قدرت و 667 نیوتن متر گشتاور ارتقا پیدا کرده که در مقایسه با مدل استاندارد، این ارقام به ترتیب 27 و 22 واحد بیشتر هستند.

موتور 3.5 لیتری V6 به تنهایی 520 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها هم به همان گیربکس 9 سرعته دوکلاچه محول شده است. با بازنگری‌های صورت گرفته در این گیربکس سرعت تعویض دنده در آن 50 درصد رشد کرده، ضمن اینکه سیستم توزیع گشتاور Sport Hybrid SH-AWD نیز برای عملکرد بهتر در پیچ‌ها تنظیم شده است.

تایرهای پیرلی P-Zero با مشخصات 245/35ZR19 در جلو و 305/30ZR20 در عقب اختصاصی NSX Type S هستند

برای کسانی که به دنبال بهترین عملکرد ممکن هستند، آکیورا یک آپشن 13 هزار دلاری به نام Lightweight Package تدارک دیده است. این پکیج شامل آیتم‌هایی مثل دیسک‌های کربن-سرامیک ساخت برمبو، پوشش فیبرکربنی موتور و اجزای فیبرکربنی داخل کابین شده و در مجموع 26.2 کیلوگرم از وزن خودرو می‌کاهد.

در فضای داخلی خبری از تغییرات گسترده نیست. استفاده از پوشش جدید آلکانتارا برای سقف، لوگوی Type S در محفظه داشبورد، دوخت با رنگ متضاد و لوگوی NSX در پشت سری‌ها از جمله خصوصیات این نسخه در داخل کابین هستند.

آکیورا درباره فاکتورهایی مثل شتاب و سرعت حرفی به میان نیاورده، اما می‌گوید رکورد NSX Type S در پیست سوزوکا دو ثانیه بهتر از NSX مدل 2021 است.

و اما قیمت؛ برند لوکس هوندا یعنی آکیورا، برای NSX Type S قیمت پایه‌ای برابر با 169,500 دلار در نظر گرفته است که در صورت سفارش آپشن Lightweight Package این رقم به 182,500 دلار افزایش پیدا می‌کند. به این ارقام 1,995 دلار دیگر هم بابت هزینه حمل و تحویل افزوده می‌شود. علاقه‌مندان به خرید این خودروی اسپرت ژاپنی، می‌توانند سفارشات خود را اکنون در سایت آکیورا ثبت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی